tirsdag 5. juni 2018

På Elviskonsert, juni 2018

Søndag kveld var jeg og flere av familien på Elvis konsert. Først møttes vi på Politikeren før vi gikk til Spektrum der konserten skulle holdes. På vei dit gikk vi gjennom Passasjen, og der så jeg en stor figur.

Møte i det fine været
Stor figur

Spektrum

Jeg hadde aldri vært i Spektrum før, vi hadde plasser litt høyt oppe, og tok plass rett før det begynte.
Det var Priscilla Presley, Elvis tidligere kone, som ledet showet.

Klar for show

Priscilla Presley

Det var ikke lov å ta bilder under konserten. Konserten var flott oppsatt med opptak fra live konserter av Elvis flettet inn, og med orkester var det utrolig flott. Symfoniorkesteret fra Tsjekkia spilte, og det var korister som sang.

Vi husker Elvis

Vi husker også den unge Elvis, og da han giftet seg i 1967med den unge Priscilla, og de fikk datteren Lisa Marie. Ekteskapet varte kun i seks år.

Unge Elvis
Brudeparet

Det var en pause under konserten og da nyttet mange å gå ut, men jeg gjorde ikke det. Det var mye folk til stede, om ikke fullt var det ikke så mye som manglet på det. Spektrum kan ta 9700 personer.

Pause



Mads

Under pausen

Priscilla spurte om noen hadde vært på Graceland, Elvis hjem. Mange hender føk i været, og jeg vinket også. For å bevise mitt besøk der, legger jeg ut noen bilder.

I Graceland
Huset
Gitaren til Elvis
Flyet Lisa Marie
Graven til Elvis

Konserten med Elvis i fokus på Spektrum syntes jeg var flott å få se. Jeg hadde i alle fall en fin opplevelse. Jeg tror ikke det blir lett å glemme Elvis Presley.

The King







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar