tirsdag 30. august 2022

Lørdag med skalldyr, 30.8-22

 Som regel ut på ettersommeren bruker jeg å ha en liten samling der skalldyr blir servert. Denne gangen måtte jeg ha gode hjelpere og holdt samlingen på Kolsås. For høyre hånden min er fortsatt ikke i humør, så jeg er en del avhengig av den venstre hånden, og den er ikke særlig samarbeidsvillig. Men det er ikke noe alvorlig, jeg bare forstuet hånden, for en tid siden, og er snart i vigør igjen. Lørdag var et strålende vær, slik det har vært mye av i sommer.

Fint vær på Kolsås


Gjestene kom etter hvert, og vi samlet oss først til en sommerdrink og snacks på verandaen. Joni var sjølsagt til stede, men syntes det var varmt, så hun ville heller være i hagen.

Joni ville helst være i hagen


Først en prat på verandaen


Bordet er klart i stuen


Hummer er godt


Så ble det til slutt kaffe, bær og is. Så gikk praten rundt bordet, også om neste tur vi skal på i september. Den skulle egentlig gå da koronaen slo til. Nå får vi håpe at alt klaffer i september.

Kaffe med noe til


 Da kvelden var over, skulle noen av gjestene tilbake til Oslo, vi andre ble hentet av en ung dame som kjørte oss hjem. Vi hadde en koselig samling i flott vær på Kolsås. Jeg tok med hjem den fine blomster buketten jeg fikk .

Flott bukett


  







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar