søndag 12. mars 2023

Tur til Benidorm

Så tok vi en to ukers tur til Benidorm. At vi la ferien dit, var også fordi en fra familien var stasjonert der.  Da vi kom til byen, ble vi ønsket velkommen av plassjefen og guidene. Hotellet der vi skulle bo, lå rett ved stranden, kun å gå over en vei.

Velkomst-møte

Hotellet der vi bodde

Vi var også med på utflukter, en dag kjørte vi ut fra Benidorm og passerte forbi små, kvite byer og gjennom grøderikt landskap. Jeg så både appelsintre og sitrontre.

Vi passerer landsbyen Polop

Vi spaserte ofte i byen, Benidorm var en ganske stor by, og hedde mange høyhus. Benidorm blir på folkemunne kalt Lille New York.

Har en del høyhus

Lille New York

Vi var på flere tilstelninger, en gang på det som ble kalt Ridder-aften. Det foregikk på en gammel borg, og vi fikk på kroner. Vi satt på tribuner, nå var vitsen at vi skulle heie på de røde eller blå ridderne. Vi satt i den blå avdelingen og skulle heie på de blå. Den yngste syntes dette var stas

Ridder-aften

Fra tribunene

En kveld var vi på en fin klubb, der så vi danser til musikk fra kjente filmer, kostymene var også med tanke på filmhistoriene. Jeg syntes det var en flott opptreden. Jeg likte best musikken fra filmen Dr. Zhivago.

Fra Dr. Zhivago

Vi ble med en privat kjøretur ut fra Benidorm og videre i landskapet for å få et inntrykk av distriktet. Det ble stopp i den gamle byen Guadalest. Da de andre skulle gå opp på en topp, måtte jeg vente på en trapp nedenfor. Grunnen var at jeg ble svimmel av varmen, så gikk jeg til en kafé der en kelner forbarmet seg over meg med en flaske brus. Jeg ble straks kvikk igjen. Vi spiste lunsj i en liten by som het Albin, og vi var også innom Calpe.

Bilde opp til toppen

Vi hadde en fin ferie i Benidorm. Var på utflukter og så en del steder utenfor Benidorm. På en utflukt var vi innom både Albe, og Calpe. Men vi ruslet også i byen, og var på stranda. Etter to fine uker reiste vi hjem.

Stopp i Albim

Vi var også i Calpe

Vi var på badestranda, og vi ruslet i byen