søndag 2. juni 2024

Vi har startet på Juni

 Da har vi startet på første sommermåned, og her har vært en flott mai måned. Fredag kveld som var 31. mai, var en strålende kveld. Bildene fra den kvelden er tatt klokken 22. 15, og temperaturen var 25 grader, jeg tok flere bilder.

Flott kveld


Mot Kolsås-toppen


Et strålende vær, kun litt skyer

 
I går var lørdag 1. juni, så da bladet jeg om de tre kalenderne mine. Som nevnt før, har jeg i år kun 3 kalendere. Den første har bilder fra forskjellige steder i Norge. For juni er det flotte landskapet fra Hjelle i Opp Stryn.

Norsk landskap

På neste kalenderen er bildet malt av en person som har holdt penselen med munnen. Det er nesten ikke til å tro. Tittelen til bildet for juni er: Travel tid.

En utrolig prestasjon

Den tredje kalenderen viser hunder som skal bli førerhunder. Hundene på bildet er valper, og det tar sikkert lang tid å lære dem opp. Dette er svært viktig, når de blir voksne skal de være førerhunder, men en av dem vil ikke være med på bildet.

Søte er de 

I går var det altså første dagen i juni, og noen av oss møttes til grill. Før på dagen hadde det vært noen lette regnbyger og en kunne høre torden, men det ble ikke noe stygt vær. Det var varmt og fint. Først tok jeg bilder i stuen, for der stod en fin, blå hortensia. Men jeg så på flere av maleriene som hang der.

Fint i stuen

Senere ble det grilling

Vi satt ute på terrassen og spiste i en fin kveld, den første i juni. Så får vi håpe det blir en like fin juni måned, men vi må få en del regn, for det trenger naturen. Vi får også håpe på en mer rolig verden.

1. juni en mild kveld
Kvelden snart over


  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar