søndag 28. juli 2024

Siste del av turen til Hamburg

 Nå gikk vi til Kunstmuseet i Hamburg. Det var et stort staselig museum, mye fin kunst å se der da vi kom fram.  


Vi er ved museet

Museet
Et stilig bygg

Utenfor museet stod en plakat av den kjente tyske kunstneren Casper David Friedrich. Jeg så også maleri av Munch i museet.

Plakaten
Her er vi kommet inn

Så malerier av Munch

Jeg så mange flotte bilder av flere malere, men noterte ikke, dermed har jeg bare maleriene, men tar med noen her likevel.

Rytterbilde

Fint maleri

Et flott maleri

Nå gikk vi tilbake til hotellet og slappet av før vi skulle ut til middag. Vi bestemte oss for et sted i nærheten. Nå regnet det, så vi tok på tynne, lette regnkapper.

Avslapning på hotellet
På vei til middag

Det ble pizza

Det var et koselig sted

Mandag 22. juli var avreisedag, og spiste en god frokost på hotellet. Det regnet i Hamburg så vi roet ned på hotellet, før vi sjekket ut. Vi tok tog til flyplassen, og da vi var framme, måtte vi vente en stund på flyet. Flyet letter fra Hamburg ca. kl. 15.55 Jeg hadde plass lenger framme i flyet, de andre satt lenger bak. Jeg syntes flyet fløy lavere en ventet i starten med små skydotter over landskapet, men så kom vi lenger opp.

Vi har lettet
Så mer skyer

Jeg hadde som nevnt vindusplass men i midten satt en ung, blid kar og vi snakket sammen. Jeg fortalte jeg likte å skrive blogg, og om jeg kunne ta bilde av han. Det var greit, sa han at jeg la ut bildet. Så hipp hurra for den karen. Så landet vi på Gardermoen, alt gikk greit, Derfra tok vi flytoget. Vi hadde noen fine dager i Hamburg. 

Ung blid kar

Vi går inn for landing på Gardermoen


Nesten framme

   










 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar