onsdag 22. januar 2014

Jeg liker malerier, januar 14

Ble lei av å se ut på den kvite snøen og satte meg til å se på maleriene jeg har. Spesielt er jeg glad i at motivene er forståelige. Slik som blomster. Finnes det noe finere? Da jeg la trimturen om Skaret en gang, var det utstilling i Sandvika av malerier. Jorun Løvøy er flink med penselen, og jeg likte best det som vises under, og kjøpte det.

Gule blomster

Tanta til en i familien er malerinne, og jeg visste hun også malte etter ønske. Jeg sendte et bilde til henne, og resultatet ser vi på bildet under. Jeg ble meget fornøyd.

Blomster i vase

Jeg husker en utstilling av malerier som dronning Sonja eier. Ett av dem var kolsvart, og tenkte at da kunne jeg like gjerne sitte og glane ut i svarte natta. Takke meg til et fint landskap. Neste maleri er arv fra onkel Jon.

Landskap

Jeg er tante til en i familien som er flink til å male. Bildet under er malt av Ingar. Han hadde for noen år siden utstilling i Fosnavåg, og da så jeg fort at det skulle jeg ha. Jeg liker maleriet veldig godt.

Grammofon

Jeg har også et stilleben, det mener jeg er en gave, og malt av den før nevnte tanta til en i familien. Stilleben er som vi vet ting som er stilt opp som motiv. Jeg liker det.

Stilleben


 Hadde jeg fått et maleri av Picasso hadde jeg sjølsagt tatt imot, men jeg er ikke glad i motiv der øynene er nede på knea. Nei, takke meg til et nydelig landskap. Se på det under. Jeg avslutter med et maleri som har tilhørt min yngste tante, søster av mor, tante Hjørdis.

Landskap

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar