søndag 3. mai 2015

Siste uken i april, 2015

Siste uken i april ble kort, mai kom jo på fredagen. Tiden tar ingen pause, timene tikker døgnet rundt. Men jeg skal minnes siste dagene i april. Søndagen startet jeg med en mager frokost. Jeg tenkte at snart er sommeren her, og det hadde vært kjekt å få igjen alle glidelås.

Intet søtt til frokost

Etter lunsj ble det søndagstrim, og da la jeg merke til alle kvitveisene som pyntet opp ved veikantene og rundt trærne. De gir bud om våren.

Vårtegn

Jeg hadde merket at kjøleskapet startet å oppføre seg uskikkelig, og mandag måtte jeg innse at det var nesten kaputt, og ringte forretningen jeg handlet hos. Så videre telefon til de som fikset slikt. Neste dag kunne de komme. Jeg tenkte det var best å ta ned alle magnetene på kjøleskapdøren. Det var ganske mange, for jeg er ofte ute på reise.

Magnetene må ned
  
På trimtur mandag passerte jeg skog i nærheten, og nå syntes jeg den var blitt ekstra grønn bare på noen dager.

Grønt og fint

Da jeg senere tilfeldigvis så ut vinduet, så jeg det haglet. Sjokkert gikk jeg ut på balkongen for å se om det var tilfelle, nå når våren var kommet. Det var tilfelle, men kun litt som forsvant raskt.

Snø?

Det kom en mann som fikset kjøleskapet, det kostet meg ingen ting. Dermed kunne jeg dra på kino på
onsdag med god samvittighet. Kjøleskapet var i form. Filmen: Jordens salt, har jeg fortalt om. Det er en interessant dokumentar. Her tar jeg med bare filmplakaten.

Plakaten

Torsdag fikk jeg tilbud om å bli med til Øvrevoll, vi skulle se på hesteveddeløp. Jeg var som vanlig klar for nye eventyr. Da vi kom dit, satte vi oss først ute.

På Øvrevoll
 
Så falt en kvinnelig jockey av hesten under trening, slik at vi måtte vente på neste løp, men så startet de med løpene om en stund.

Vi venter

Hestene vises fram

Vi studerte programmet, bestemte oss for hvilken hest vi satset på, gikk inn og ordnet med saken. Jeg vant ganske bra på ett av løpene, mens en av de andre damene vant på alle tre løpene vi så. Vi dro nemlig hjem før løpene var slutt, for det var kjølig ute til tross for det fine været.

Programmet

Artig på Øvrevoll

Fredag startet en ny måned som avslutning på siste uken i april. 1. mai var jeg i Oslo og så på livet. Det har jeg fortalt om, så her er bare noen smakebiter. Vi så deler av 1. maitoget som marsjerte til klingende musikk.

Fra toget
 
Jannis syntes det var spennende

For første gang hadde jeg vært i Oslo på 1. mai. En av pausene la vi til: Stopp pressen. Nå står en ny uke for døren, så får vi se hva den har å by på.

Utenfor kafeen

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar