mandag 6. mars 2017

På festival i Oslo Spektrum, mars 2017

Da Oslo Spektrum åpnet i 1990, skulle dette være et kombinert idrett- og kongressenter for byen. Slik gikk det ikke. I den store bygningen er i dag en snart 30 år gammel konsertsal med plass til 10 000. Her har store stjerner opptrådt, som for eksempel Bruce Springsteen.

Kjent stjerne i Spektrum

Jeg hadde aldri vært inne i Oslo Spektrum, kun passert bygningen flere ganger. Nå skulle her være en festival som gjaldt mat og drikke. En av julegavene mine var billett til dette arrangementet.

Oslo Spektrum

Der var store plakater om festivalen som het: Spis og drikk.


Sammen med inngangsbilletten fikk vi utdelt et smakskort, der var inkludert 20 poeng, dermed kunne du smake på flere ting. Før jeg gikk trappen ned så jeg utover.

Masse folk

 Konsertstolene var hengt mørke forheng foran, men en kunne se at det var en konsertsal. En kunne  bli med på korte kurs der eksperter opplyste om hvilke mat som passet til type viv. Det stod en oversikt på en tavle.

Konsertsal


Kursplakat 

Det var tre til fra familien som hadde fått billetter til denne festivalen. Det var en del køer før en slapp til.

Venter på tur

Jeg tror at denne festivalen må ha vært en suksess. Masse folk hadde møtt opp, og mye var det å velge i. Jeg var såpass forkjølet at jeg dro hjem før de andre. Men det var artig å oppleve en slik festival også.

Artig å være med på

 

   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar