onsdag 11. juli 2018

Har hatt sommerbesøk, juli 2018

Fredag 6. juli stod jeg klar på Oslo S og ventet på Bergenstoget. Min søster Grethe skulle komme på noen dagers besøk. Toget var ca. et kvarter forsinket, men endelig kom hun. Vi stoppet ved tigeren, før vi ruslet til bussen.

Grethe og tigeren

  Lørdag spaserte vi til KI, jeg viste henne veien jeg går når jeg skal handle vanlige dagligvarer, og vi gikk en runde på butikken. Senere dro vi til Kolsås, der det ble kaffe på terrassen.

På kaffebesøk
Kaffebordet

Været var varmt og strålende, søndag gikk vi en litt lenger tur i nærområdet, nå fikk hun se traktene jeg går trimturer. I lunsjtid kom Binni og Helen og spiste smørbrød og for å prate med sin tante Grethe. Det ble også en flott søndagskveld på balkongen.

Lunsjbordet
På balkongen
 
Fin søndagskveld

Mandag skulle vi en tur inn til Oslo, der ville Grethe se Operaen, for den hadde hun ikke sett. Jeg var spent på været, for det var meldt at det skulle begynne å regne kl. 12.00. Men vi tok bussen inn til hovedstaden og gikk mot Operaen. I nærheten er det slik byggeaktivitet at jeg nesten ikke kjente igjen veien. Men der lå Operaen, hvit og fin.

Grethe foran Operaen

Vi gikk på operataket og nå fikk gjesten sett vår spesielle operabygning. På en murkant på taket var en måse som stilte seg til for fotografering. Det var to tre busslaster med turister, og mange ville ha bilder av måsen som gikk fram og tilbake og lot fotografene få sine bilder. Måsen oppførte seg som en liten modell. Vi gikk en tur oppover i byen, så kjente vi regndråpene. Da var klokken fem på tolv, fem minutter før meldingene. Jeg fatter ikke at de kan melde været så presis. Vi gikk en stund med paraply, men valgte å ta bussen tilbake.

Måsen

 Tirsdag i lunsjtid skulle Grethe dra med toget til Bergen, hun bor i de traktene. Vi dro til Oslo i god tid, for togene venter ikke, de går på minuttet. Jeg fulgte inn til Oslo S. Grethe skulle hjem til døtrene Siv og Inger Lise. Jeg syntes det var kjekt å få besøk.

Grethe reiseklar

Jeg spaserte oppover Karl Johan, og nå var det nesten opplett. Jeg kikket litt i butikker, men det ble ingen handel. Jeg valgte å ta bussen tilbake. Det ble altfor lite regn denne dagen, jeg hadde håpet på en god rotbløyte, men nei, den kom ikke.

Fra Karl Johan
solen kom tilbake
 

1 kommentar:

  1. Tusen takk for meg og for den kjempefine bloggen du har laga over besøket.

    SvarSlett