fredag 6. juli 2018

På tur til Warszawa,juli 2018

Vi var to fra familien som dro til Warszawa tirsdag ettermiddag 3. juli. Kvelden før vi dro tok jeg bilde fra verandaen av et nydelig aftenvær. Men slik har det vært i hele juni. Onsdag morgen dro vi til flyplassen på Gardermoen for å ta fly til den polske hovedstaden. Da alle formaliteter var i orden gikk vi litt rundt mens vi ventet på avgang, og det første vi møter på er familie. Først familien Kristian F. Han og familien skulle på tur til Island.

Flott tirsdagskveld

Jeg har truffet
Kristian med familie


Litt etter traff vi mer familie, først Idar og Ranveig, mens vi pratet med dem kom Henrik som også skulle til Warszawa. Så møtte vi også på Endre F. men familie, de skulle til Island. Alle de andre skulle på ferie til Island. Artig å treffe så mye familie. Jeg visste de skulle til Island, men ikke at skulle dra denne dagen.
  
Henrik, Rannveig og Idar


Familien Endre


Men så var tiden inne å gå til våre fly. Vi gikk om bord i et Norwegianfly som fløy oss til Warszawa, det tok knapt to timer, så landet vi på Chopin Airport ca. 19.30. Vi tok taxi til sentrum der vi sjekket inn på The Westin hotell. Henrik skulle til leiligheten han har bodd i her. Men nå er han ferdig med studiene og har flytte hjem til Norge. Det var det vi skulle feire dagen etter.                                       


Klar for avreise fra Gardermoen


I resepsjonen på The Westin


Utsikt fra 10. etasje



Denne kvelden hadde jeg ønske om å besøke gamlebyen som jeg synes er ekstra pittoresk. I denne flotte kvelden var det spesielt fint å rusle der. Det var akkurat ved solnedgang og en varm kveld.

Fint i Gamlebyen



Solen på vei ned
Stadion i bakgrunnen


Vi bestemte oss for å spise middag i gamlebyen og satt på uteserveringen til Magdas Garden. Jeg valgte salat med kylling, og den smakte nydelig.                                                                                


Vi spiste i gamlebyen


På Magdas Garden



Jeg spiste salat



Først tenkte jeg å spise dessert der, men vi valgte å ta taxi tilbake til hotellet. Der ble det dessert,
og vi planla morgendagen. Dermed ble det en ganske tidlig kveld.

                                                 Desserten                                                   



Del 2 i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar