onsdag 4. desember 2019

Reise i Malaysia, 9 del 2, desember 2019

Nå kjørte vi mot Kinabalu Nasjonalpark. Herfra kan man se Sørøst- Asias høyeste fjell Kinabalu som er 4095 meter høyt. Men nå var været blitt grått og tåken seg innover, så  det ble vanskelig å se skik-kelig. Men vi skulle ta en pause og gå en tur for å se på orkideer som vokser her.

Vi nærmer oss
Nasjonalparken

Da vi var framme, gikk vi oppover en svak skråning og så på de typene orkideer som vokste her. Det skal vokse 1500 arter orkideer her, samt mange andre arter blomster. Men dette var ikke den typen orkideer jeg hadde sett for eksempel i Thailand, men så var klimaet litt annerledes her oppe i regn- skogen.Reiselederen Jan fortalte om blomstene. En av typene så ut som en liten kurv.

Type orkidé

Fra området

Se på den lille, pussige
orkideen her, en liten kurv
Blomster

Vi så flere pussige små orkideer, noen var ulikt det jeg forbandt med orkideer, men artig å se. Området vi gikk i var også spesielt. Etter turen mellom orkideene, hadde vi litt privat tid og så på stedet før turen gikk videre.

Mer orkideer
Fra området i hagen
Fine blomster på stedet
vi var også
Tåken kommer sigende

Vi fortsatte turen nedover mot kysten, målet var delstadshovedstaden Kota Kinabalu. Da vi nærmet oss byen, ble det tettere trafikk. Forstedene til byen syntes jeg var litt shabby, men ble mye bedre mot sentrum.

Mot sentrum



Ble tettere tafikk
Er i Kota Kanabalu



Nærmer oss hotellet

Vi skulle bo på Kota Kinabalu Shangri La´s Tanjung Aru Resort og Spa.Det var et fint hotell vi sjekket inn på. I den store resepsjonen satt en kar og spilte. Jeg ble fornøyd med det fine rommet jeg fikk, der kunne jeg også slappe av i sofakroken.

Stor resepsjon
Musikk
Fint rom jeg fikk
Også sofakrok

Kvelden var privat, men siden vi hadde spiste sen og stor lunsj, hadde jeg ikke behov for middag. Etter en pause på rommet, gikk jeg ned i resepsjonen og der traff jeg flere fra reisegruppen. Vi endte i baren, kun noen trinn opp i resepsjonen. Der ble det underholdning av en gruppe. De var dyktige og sang flere hits. Her ble kvelden avsluttet.

Gruppen som underholdt
Sammen med svenske Lena

Fortsettelse.

  





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar