fredag 13. desember 2019

Starten på desember

I dag er det fredag 13. desember, så man bør trå litt varsomt, men julemåneden er i full gang.1. desember bladde jeg om til desember på mine tre kalendere. Vanligvis er det kun to kalendere jeg bruker å vise, men denne gangen tar jeg også med Herøykalenderen. Der vises nemlig en skoleklasse fra Tjørvåg, og der så jeg flere kjente fjes. Og Kirsten, lærerinnen, var vikar på skolen på stedet jeg gikk på barneskolen, så hun var også min lærerinne, pluss mine barn har hatt henne som lærerinne. Hun var en klok dame.

Bilde av en skoleklasse
Kirsten bak
 Bilde fra kalenderen
med førerhunder
Kalenderen der kunstnerne
er handicappet

En av bursdagspresangene min er kommet på en vegg på kjøkkenet. Der åpner jeg en gave hver dag. Det gjør hverdagene i den mørke årstid spennende.

Her er den

Søndag 1. desember var jeg og en dame til på besøk og så på da andre i familien laget pepperkaker. De var nesten ferdig da vi kom, men fikk sett på da kakene ble glasert og pyntet. Så ble det kaffe og smaksprøve, pepperkakene var gode. Litt julepynt var alt på plass i stuen.

Det bakes
Kakene klar
Litt julepynt også
 

 9. desember var jeg og flere andre til bursdags- lunsj  på Kolsås, vi feiret en ung dame som hadde bursdag på slutten av november. Der deltok også en søt, liten prinsesse. Mye godt på lunsjbordet.
En blid prinsesse var også til stede.

Mye godt på
bordet
 Lille prinsessen
Kake også
Prinsessen blid



Været har vært litt variert, snø, men også en dag med skodde. Juletrærne var på plass både her og der, særlig ved og i butikkene. 

 En dag skodde
Juletre på plass

I går på torsdag var jeg i selskap der vi feiret Stephen som hadde bursdag. Der ble det nydelig viltgryte, fulgt av ris og grønnsaker. Til slutt kaffe og kake. I stuen var kommet mer julepynt. I starten på selskapet var også prinsessen med, men hun skulle hjem og spise grøt. 

Deilig viltgryte
Mer julepynt
Prinsessen var med

Bursdagsbarnet

  






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar