mandag 27. desember 2021

Julefeiring 2021, del 1

 Vi startet som vanlig julefeiringen Lille julaften 23. 12, med å møtes på Kolsås. Før jeg dro, så jeg fra balkongen, klart vær, men en smal sky viste seg. Denne kvelden hadde vi med julegavene som skulle plasseres under juletreet. Nå var også et av de yngste skuddene på slektstreet på besøk. De skulle være hjemme julekvelden, men var på besøk i dag. Fint vær, men en enslig sky viste seg.

Været fint, men en sky


Julepyntet hus

Prinsessen på besøk
Pablo fikk også bli med

Prinsessen og jeg lekte gjemsel, og hun gjemte seg bak samme gardinen hver gang hun skulle gjemme seg, der stod hun og sa: pip, pip. Hun er morsom, og har svært mye for seg, for å være bare 2,5 år. 

Flink pike

Så spiste vi middag som var spekemat, potetsalat, grønn salat og annet tilbehør, samt pizza. Det var også ost hvis man ville avslutte med det.

Bordet klart

Nå var julegaven på plass
under juletreet

Det ble en tidlig kveld, for neste dag var store Julaften. Da skulle vi møtes her igjen. Da jeg låste meg inn nede i gangen der jeg bor, så jeg et par små nisser som pyntet opp i jula. 

Festlige nisser

 Jeg skal også ta med starten på Julaften. På ettermiddag skulle vi møtes på Kolsås igjen. Mens jeg ventet på de som skulle hente meg, stod jeg og så ut på verandasiden. Da kom en nisse i full fart, og jeg tenkte han skulle på et oppdrag et sted.

Julenisse i farta

Alle var klar for julekvelden, pyntet og fine. Fra kjøkkenet duftet det fra juleribbe som vi spiser i jula.
Ute var kvelden blitt mørk, men klart, fint vær.

Hedda og Dina ved juletreet

Stephen venter på middag

Mens middagen putret på kjøkkenet, ble det prat i kjøkkenkroken, og juletreet ble studert. Liflige dufter kom fra kjøkkenet, julemiddagen var snart ferdig. 

Håvard ved juletreet

Henrik i kjøkkenkroken

På kjøkkenet var damer i sving,
Pablo er med

Fortsettelse i morgen.


 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar