lørdag 4. desember 2021

Visitt i Oslo, desember 2021

 Først vil jeg fortelle at første snøen kom mandag 29. 11. Det var en nedtur, for jeg er ingen tilhenger av kulde og snø, men nå går vi mot vinter, og da blir det snø. Håper det ikke blir mye av den. 

Snøen sett fra verandaen


Snø på balkongen


På tirsdag ettermiddag dro jeg inn til Oslo, da skulle jeg blant annet hilse på en fra slekten som bor rett utenfor Trondheim.  Han var på møter i byen, men hadde noen timer fri på denne kvelden, ellers var det fullt program. Vi skulle møtes på Munchs Brygge, og jeg var ute i god tid. Jeg ble møtt av Joni som var ute på luftetur.

Jeg nærmer meg Munchs Brygge

Joni ute på luftetur


Det var knallkaldt i Oslo. Da vi kom opp i leiligheten, var jeg en liten tur ut på balkongen for å se på utsikten, men jeg var rask inn igjen. Joni så ut som hun også var glad for å komme i hus.

Kaldt i Oslo, men fin utsikt


 Godt å være inne


 Så kom Andreas, og han syntes også det var svært kaldt i hovedstaden. Nå ble det prat om familie og jeg hilste fra de som var opptatt og ikke kunne komme. Så ble det servert gryterett og det ble prat ved bordet om det som de var opptatt med i Trondheim, og hva som skjedde her i området. 

Andreas

Prat i stua med verten,
Joni er med som vanlig


Jeg ville tidlig hjem, og ville ta bussen fra stedet jeg vanligvis brukte, det var tryggest i mørket. Jeg tok først taxi til området ved Grand Hotell, spaserte derfra oppover til busstoppet nedenfor slottet. Da kom jeg forbi det fint opplyste pariserhjulet på Karl Johan, samt det store juletreet på Universitetsplassen. En kjekk liten tur til Oslo.

Pariserhjulet

Det store juletreet







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar