søndag 19. desember 2021

På slutten av 2021

 Vi er i gang med siste delen av desember 2021. Det er ikke mange dagene før julen starter. Til tross for koronaen har det blitt noen besøk i starten på desember, men de har jeg fortalt om, så her bare nevner jeg besøket på Munchmuseet og gresk aften hos familie på Munchs Brygge.

Fra Munchmuseet: De ensomme 1935

Syk pike

Så gresk aften på
Munchs Brygge
Joni var på plass


Vi klarte også å få med julelunsj på Grand, før den nye smittebølgen kom. Oslo var pyntet til jul. Litt senere ble det et bursdagsselskap også.   

Julepynt i Oslo


Lunsj på Grand


I bursdagsselskap

Tidligere i desember kom en del snø. En dag jeg gikk til butikken, passerte jeg benken jeg iblant bruker å sitte og se på naturen. Nå var den dekt av snø, det var også trea. 

Det kom snø


   Snødekte tre


Det var noen dager med et underlig vær, skodde lå som en grå dis over landskapet, iblant lettet den litt om kvelden, men det var ikke vind. Været var rett og slett dystert.

Grått og trist, sett fra verandaen


Endelig så jeg i morgengryet 16. desember, bildet ble tatt fra balkongen. Og jeg så ut på ettermiddagen kom månen opp. Bildet tatt fra verandasiden.

Endelig så jeg i soloppgangen


 Ut på ettermiddagen kom månen


I denne tiden har handball- VM for kvinner blitt spilt i Spania. Våre jenter har storspilt. De har vunnet om lag hver kamp, men de spilte en uavgjort kamp. Nå skal de spille om VM medaljer i finalen mot Frankrike i kveld kl. 17. 30 på TV 3. Men vi må huske at Frankrike er et meget godt lag. Uansett hvordan det går, har våre jenter gjort en fabelaktig innsats. De hadde flere ganger banens beste spiller. Eneste kamp jeg gikk glipp av, var da de spilte mot Russland, den kampen vant de også.

I kamp, Norge i rødt angriper



 

VM i Spania, her banens beste


Beste spiller norsk

Beste spiller her, er vår
dame i mål




Nå har vi hatt noen dager med flott vær, stille og bare noen få kuldegrader. I går da klokken var 15. 35, måtte jeg bare ta bilde fra balkongen. Himmelen var som et dramatisk maleri. Rett etter stod jeg og så ut fra verandasiden, der pyntet månen opp. I dag er fullmåne, så dette var i går, men den var så å si fullvokst. I dag er også pent vær, så siste dagene har vi ikke kunnet klage på annet enn strømprisene, og koronasmitten i ymse varianter.

Himmelen som et maleri


Månen var også  et flott skue



 


 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar