fredag 9. juni 2023

Snartur i Oslo

Først vi jeg nevne det fine været vi har hatt i dagevis.  Lørdagskvelden da jeg stod og tittet ut kjøkken- vinduet, kom plutselig en person svevende oppe på himmelen. Han har god utsikt, tenkte jeg. 

Han har fin utsikt


Søndags-kvelden var også fin. Jeg var ute på balkongen og vatnet blomstene. Det må til i all den solen vi har hatt i det siste. Jeg tok også bilder.

Utsikt fra balkongen

Utsikt mot Kolsås-toppen


Mandag var jeg en liten tur inn til Oslo, jeg skulle hente noe jeg glemte fredagskvelden på Munchs Brygge. En kar tok det med og møtte meg på Karl Johan etter jobb. Mens jeg ventet, ruslet jeg rundt og tok bilder. Oslo var i sommer-skrud, og jeg så mange turister. Cruisebåter ligger stadig ved kai i Oslo.
Nå fikk de se den norske hovedstaden i sommer-modus.

Stilige blomster ved trea på Karl-Johan   


Fra populært kalt Spikersuppa


Utsikt oppover Karl Johan



Så en titt på Stortinget

Nå tilbake mot den lille parken nedenfor Grand og mot Nasjonalteateret. Der var mange idyller. Her ruslet jeg en stund.

Flere idyller

 Et flott fontene pynter opp


Nå kom personen og jeg fikk det jeg hadde glemt. Vi satte oss på en uteservering litt nedenfor slottet, men en kort stund, for begge var litt opptatt. Et flott lite sommer-besøk i hovedstaden.  

Litt avslapning


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar