mandag 31. mars 2014

Helg med vårtegn, mars -14

Da er det siste dagen i mars, og på tide å føle at våren er kommet. Lørdag hadde jeg besøk av to damer fra familien som kom på et kjapt besøk, men fikk lure i dem en kaffekopp. Hagemøblene er ikke satt ut enda, så vi måtte sitte inne.

Snerte kaffebord

Søndag måtte det bli den lange trimruta i det fine været. Fuglene kvitret og syklistene var ute og trenet. Da er det ikke tvil om at våren er her.

Vårtegn

På trimturen møtte jeg flere som var ute og priset våren. Så møtte jeg en dverg, ikke av de minste, men nok til at da jeg passerte følte jeg at her kommer en flaggstang, eller rett og slett Galdhøpiggen. Men naturligvis tok jeg ikke bilde, der går grensen. I stedet studerte jeg hvor langt de er kommet med utbyggingen av KI- senteret. Det er sagt at det skal være ferdig i løpet av mai. Nå ser det ut som en ny Berlin- mur.

Ferdig i mai?


Enda et vårtegn så jeg i går. Jeg satt og ante fred og ingen fare da det plutselig begynte å sveve mennesker på himmelen. Er det Putin som er på ferde, tenkte jeg, er han ikke fornøyd med Krim? Det viste seg å være hangglidere. Da er været fint, når de har startet opp.

Vårtegn


Men det som også er fint med våren og lysere tider, er lyset i himmelranda når kvelden kommer. Klokka har vi satt fram en time, og kanskje vi får en flott sommer. Men først må vi nyte vår- kveldene.

Vårkveld

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar