lørdag 5. september 2015

Vi har startet på høsten, september 2015

Kalenderen viser at vi har startet på høsten. Nesten en hel uke har vi kommet i første høstmåned. Sist lørdag var jeg som fortalt i Oslo og passerte mange valgboder ved Karl Johan. Jeg har også fortalt at jeg så et brudepar, men fristes her til å ta med bildet da de så på mannen som satt på kjeppen.

Valgkampen igang

Brudeparet

Fullmånen sist lørdag var som nevnt før utrolig flott, jeg tok flere bilder, dette er ett jeg ikke har lagt ut før. På dette bildet har månen også slør.

Fullmånen

Mandag var jeg på kino og så katastrofefilmen: Bølgen. Innholdet har jeg fortalt om, en dyktig laget film.

Filmplakaten

Tirsdag snudde jeg et blad på kalenderne mine som henger et par steder her, samt på den som står i stuen. Høsten har gjort sitt inntog.

September

Ingen tvil om høstvær, for tirsdag og onsdag regnet det grassat. Andre steder på Østlandet var det ville tilstander med vann som fylte kjellere, og gater var som basseng. Jeg sjekket bare balkongkassen for å se hvordan det hadde gått med de to nye plantene jeg hadde byttet ut med to som hadde visnet. De så ut som to kattunger som nesten var druknet. På bildet under ser vi hvor søte de var da jeg plantet dem.

Så søte var de

Torsdag ettermiddag lettet været og det ble sol og fint. Da hadde jeg budt inn til middag med koteletter på menyen. De fleste kom rett fra jobb. Kjekt å koke middag til gjengen, kaffe ble også servert. Hyggelig å få besøk.

Ved middagsbordet


Flere gjester

 Janis følger nøye med

Noen av gjestene kom med en fin plante. Kortet som stod i krukken forklarte at plantens navn var: Brudeorkide.

Fin plante

Torsdag kveld vant våre gutter fotballkampen mot Albania, den ble spilt i hovedstaden Sofia. Resultatet ble altså 1-0 til Norge. Det var Vegard Forren som skåret det flotte målet på volley med høgrefoten. I morgen er det ny EM- kvalifisering på Ullevål Stadion, da møter vi Kroatia, det tror jeg blir vanskeligere. Jeg skal på kamp, det blir ulidelig spennende. Om dette skal jeg fortelle på mandag. I går på fredag hadde Aftenposten bilde av Forren i det han skåret.

    Vegard Forren skårer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar