fredag 25. september 2015

September 2015 er snart historie

Lørdag var jeg som fortalt på Høstutstillingen i Oslo. Tar med bare tre kunstverk her. Der var mye interessant å se. De to første er laget av Peder Kirkvaag Bugge f. 1971. Tittelen på det til venstre er: Varzimmer, 2014, det andre heter: Seitenstrasse, 2013. Begge er malt med olje på lerret.

Det to bildene

Tredje bildet er laget av Hanne Lydia Opøien Kristoffersen. Tittelen er Proliferating Man, 2014. Kunstneren har brukt fargeblyant på svart papir.

Kjente motiv

Som også fortalt spaserte vi en tur i Slottsparken, og i Dronningparken der det var masse fine blomster som pyntet opp.

Janis og blomstene
 
Før vi gikk, tok jeg bilde av dronning Maud på sin sokkel. Denne uken kom jeg over et bilde tatt for mange år siden på samme plass.

Dronning Maud

Binni og Maud

Jeg har bestemt meg for å lese de fleste bøkene av Ernest Hemingway, og startet denne uken på: Den gamle mannen og havet. Interessant å lese om den gamle mannens kamp med den digre fisken.
Fikk besøk av en dame som hjalp meg med noe data, men først litt søndagskaffe.

Boka

Søndagskaffe

Tirsdag ble det mer orden i de gamle kassettene, og hørte gjennom først en som jeg kjøpte på mitt første cruise som gikk til de greske øyer i 1996. Første stopp var på Korfu der vi ble med på utflukt som ble avsluttet på en taverna. Her ble vi underholdt av folkemusikk- og dans. Jeg kjøpte kassetten der. De siste bildet viser da jeg er på vei på land i Pireus, vi skulle besøke Athen.

Kassetten  


På tavernaen

I Pireus

Andre kassetten er kjøpt i Granada da vi var på en ukes rundreise i Spania i 1998. Turen startet i Malaga. I Granada sjekket vi først inn på hotellet vi skulle bo, så spiste vi samlet lunsj der før vi skulle se byen. Under lunsjen kom en del karer inn og underholdt oss. Med dem kjøpte jeg kassetten.

Musikk fra Granada

  Noen av karene som underholdt


Turen startet i Malaga

Torsdag kokte jeg en stor panne med lapskaus, og det helt fra bunnen. Først med kjøttbein, flere typer røtter og kjøttet i flere timer, men kjøttet tok jeg ut når det va kokt, resten putrer videre. Så i med alt jeg fikk tak i av grønnsaker, og lot det koke videre. Til slutt litt pølser. Jeg har til flere middager og lunsjer framover, men nå er fryseren full, så jeg kan ikke lage mer mat på en stund.

Gjett om det smakte
  
Dette er i fryseren

Nå skal jeg ut på en ukes reise, derfor blir her stille på bloggen kommende uke. Neste blogg blir søndag 4. oktober, da skal jeg starte å fortelle om turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar