torsdag 27. juli 2017

Juli 2017 snart over

Andre sommermåned i år synger på siste verset. Nå er jeg snart klar til å dra på ferie, det meste er pakket. Men først litt om siste dagene. Det sies at en skal glede seg over de små ting i hverdagen, og da må jeg nevne en av de to orkideene jeg har. Orkidé synes jeg er en av de fineste blomstene, og nå stod en av dem med tre knopper, to av dem så ut for å springe ut når som helst. Jeg fulgte nøye med, lørdag morgen var ene knuppen blitt til en vakker blomst.

Endelig


Lørdag ettermiddag var det igjen grill på Kolsås. At vi møtes så ofte der, er fordi der har de det absolutt største utestedet i familien her i nærheten. Været har også vært for det meste varmt og flott.

På Kolsås
Det grilles

Det er alltid godt med grillmat ute i det fri, ikke minst må alle sommerdager nyttes når været er så strålende som det har vært siste uken. Siden vi alle skulle på samme ferietur, måtte også siste planer legges. Det ble en storslått kveldshimmel.

Godt med grillmat

Flott kveldshimmel

Søndag gikk jeg trimtur, det var stille og rolig, lite folk ute, det er uten tvil ferietid. Folk er på ferie enten på hytta eller ellers ute og farter. Jeg måtte stoppe opp og se på en frodig nypebusk med flere nypeblomster, men også store nyper som fortsatt var grønne. På tilbaketur måtte jeg stoppe igjen, nå for å se på de ville blomstene mellom trærne.

Nypebusk

Ville blomster

Søndag kveld skyet det til, men det ble ikke den nedbøren som var meldt. Det har vært varmt og fint siste dagene, men nå i skrivende stund er det grått. Som nevnt skal man glede seg over de små tingene i hverdagen, og nå er andre knuppen på orkideplanten min kommet ut. Der er en liten knupp til, den kommer senere. I morgen reiser jeg på ferietur, dermed blir det stille på bloggen. Turen skal jeg fortelle om når jeg kommer hjem. Jeg skal fortelle om alt som tåler dagens lys.

Skyer på søndag

Andre orkideen kommet

Neste blogg kommer lørdag 12. august.
  


  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar