lørdag 23. september 2017

Nest siste ukene i september 2017

Vi er snart på tampen av september, tiden går som vanlig fort. Søndag for to uker siden hadde jeg søndagskaffe for noen damer, men ikke greit å vite hva en skal servere når det helst ikke skal være mat med hvetemel, og fy og fy hvis det er sukker.

Søndagskaffe

Været er som vanlig skiftende. En dag solen skinte, syntes jeg det tordnet, men det kunne jeg ikke forstå siden det var blå himmel og sol. Jeg gikk ut på balkongen for å sjekke om jeg hørte riktig, og da så jeg mørke skyer i horisonten, og tordnet gjorde det.

Truende skyer

Plutselig høljet regnet ned. Jeg ut på verandaen for å se på, det regnet så kraftig at vannet skvatt opp fra verandagulvet. Ikke godt å få det på bilde. Tilbake til stuevinduet så jeg det haglet. Forundret så jeg på haglet, men det smeltet ganske fort. Et par kraftige tordenbyger, så var alt over.

Kraftig regn på verandaen

Hagl på balkongen

Fredag for en uke siden var jeg som fortalt før på Kulturnatt i Oslo. Jeg skal kun vise noen bilder jeg ikke hadde med da jeg skrev om det. Først fra Flaskemuseet, landskap med småflasker. Så lysekronen i baren.

Landskap med småflasker


Lysekronen i baren


Videre til Ugla Bokbar

Til slutt på Oslo Kulturnatt var vi på jazzstedet Victoria. Lokalet var først kinosal fra 1915- 1983, så konserter og teater. I 2008 ble det nasjonal jazzscene. Dagen etter som var lørdag, var det litt av noen skyer som pyntet himmelen da det led mot kvelden. 

Fra Victoria

Pynt på lørdagshimmelen

Tirsdag denne uken var det vinsmaking på Gamle Logen i Oslo. Det har jeg også fortalt om, så her tar jeg kun med et bilde.

Vinsmaking

I går på fredag var jeg i bursdagsselskap hos Dina. Hun hadde bursdag tidligere, men skulle feires i går. Her var ballonger, lys og blomster. Ingen tvil om at tiden flyr. Første bildet under viser Dina i midten, til venstre storesøster, til høyre en lekekamerat.

Bilde fra 2008

Ballong
Lys og blomster

Gjestene begynte å komme, da alle var samlet ble det snacks først. Så ble bordet dekket og middag servert. Det ble nydelig viltgryte med alt tilbehør.

Velkomst snacks
Janis er på plass

Middagen klar

Vi var 9 rundt bordet, praten gikk og maten smakte godt. Alt slik det skal være rundt et festbord i familien. Alltid kjekt å møtes.

Dina og gjester
Hedda og Stephen

Senere ble det kaffe, bursdagskake og vi sang til bursdagsbarnet. Det ble en alle tiders feiring av Dinas 16- årsdag. Men tiden flyr så altfor fort.

Dina feires

 





 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar