torsdag 28. desember 2017

Julen 2017er over

Da er julehelgen over, tiden tar ingen pauser, den tikker og går. Dagene før jul hadde vi skiftende vær. Torsdag før jul skinte solen, og da jeg var på vei hjem fra en handlerunde, så jeg at mange av trærne med rimfrost tok seg godt ut i solen.

Dekorative


Lillejulaften startet med tåke, hele området var innhyllet i grått, men i lunsjtid skinte solen igjen.

Tåke

Det er blitt tradisjon med oss at vi møtes lillejulaften og legger gavene under juletreet der vi skal feire selveste julekvelden. Der var juletreet pyntet og huset klart for julefeiring. 

Fra stuen

Julepynt
Artig å følge med

Gavene på plass
Så pizza og spekemat

Julaften møttes en del av oss først til julegrøt, den som fant mandelen fikk en ganske stor marsipan gris. Klokken 17.00 måtte jeg ha med Sølvguttene som da startet konserten i NRK tv. Da er det rett før julaften starter på rett. Det ble en tradisjonell og hyggelig julekveld. 

Julegrøt

Klar for kvelden

Sølvguttene

Julemiddag med tradisjonsmat
med ribbe, pinnekjøtt og pølser

Dina delte ut julegavene

Første juledag er det middag hos meg, og da står det fisk på menyen. I år ble det stekt torsk, fulgt med hvit saus og annet tilbehør. Samt riskrem som dessert. Senere kaffe og kaker. Men aller først fikk Janis gaven sin.

Janis pakker opp på sin måte

 
Middagen klar

Senere kaffe

Pause

Janis liker seg midt iblant

Andre juledag hadde det snødd om natten. Vi skulle samles igjen til ny runde med julemiddag. Det smaker alltid like godt. De fleste i familien liker quiz, så det det blir mye av det når vi samles.

Snø andre juledag
 
Snart klare for middag andre juledag

Jeg slapper av

Janis synes krem er godt

Julen er over, men ikke alle selskapene. I kveld skal jeg i nytt selskap, men det skal jeg skrive om når jeg forteller om nyttårsfeiringen. Været avgjør om det blir særlig med raketter på nyttårsaften. Men nå skal jeg ellers roe ned siste dagene dette året. Nå må vi tenke nøye over det gamle året som er i ferd med å bli historie, og hva vi eventuelt vil rette på i det nye året som er rett rundt hjørnet. Jeg vil ønske god romjul de kommende dagene, samt godt nyttår til alle som leser dette.

Godt nyttår

Neste blogg kommer 3. januar 2018.


   





 
 












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar