søndag 4. november 2018

Hverdagsliv høsten 2018

Hverdagen er i gang med små og litt større hendinger. Jeg kom fra reise og ordnet opp etter den. Det som forundret meg var da jeg kom til Meny på KI- senteret og så der var juleutstilling. Jeg sjekket kalenderen, det var kun mandag 22. oktober. Jeg syntes det var tidlig.

Juleutstilling

  Dagen etter studerte jeg kveldshimmelen fra verandaen, jeg syntes den var ekstra gul. Jeg gikk til balkongen på andre siden for å sjekke der. Himmelen var der mer dekket både med gult pluss mørke skyer.

Fra verandaen

Fra balkongen

Fra lørdag til søndag hadde jeg overnattingsgjest, og søndag ble det lunsj for to til. Det var en arbeids lunsj som de kaller det i blant andre politiske kretser. Men nå ble siste planer studert før vi fire og to til skal på en reise. Det kommer jeg tilbake til når tiden er inne.

Lunsj

Mandag 29. oktober kom første snøfallet her i år, ikke mye, men nok for meg. Men dagen etter ble det verre. Kong vinter holder på å varme opp, dette er sikkert bare en prøve.

Mandag kom litt
Tirsdag litt til

En dag lå en overraskelse til meg i postkassen. Jeg pakket opp og fant noen lekre lester som søsteren min Grethe sendte. Hun er et unikum med håndarbeid. Jeg likte å strikke før, men nå er jeg kun interessert i å skrive, se på Netflix eller HBO, eller rett og slett reise som en vagabond.

Lekkert håndarbeid

 Fredag var det nitrist å se på utsikten. Grått, skodde og 5+. Ingen tvil om at det er senhøstes. Men jeg gikk til bokhandelen og kjøpte en bok som jeg skal ha med på neste reise. Den er egentlig en gave fra Marit L.

Nitrist utsikt
Boken

  Så snudde jeg om et blad på kalenderne mine. På Herøykalenderen måtte jeg studere bildet som var på november og lese teksten. Det handlet om en båt. Da har vi gått over til nest siste måneden i 2018.

Tida går

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar