torsdag 13. desember 2018

Hverdagsliv i desember 2018

Nå har vi hatt en periode med fint vær. Kaldt, men opplett og en del sol. Mandag 11. desember tok jeg et morgenbilde, snøen som kom ligger fortsatt.

Morgengry


På flaggstangen rett bortenfor her er rigget opp et juletre som er festet til stangen. Det er lenker med lys som er satt opp og danner juletreet. Jeg tok bilde på ettermiddag, dermed er det ikke godt å se, men i mørke er det stilig å se.

Spesielt juletre

I går på onsdag var strålende vær og 8 minus. Jeg var en tur i Sandvika på Storsenteret, da må man fra busstasjonen gå over en bru, da stoppet jeg og så på alle svanene som var kommet tilbake. Jeg talte 20, mange kom ikke med på bildet.

Mange svaner

Flott vær
 
På gjesteværelse har jeg samlet familiefoto, noen bilder har jeg fått, skjære familietreet. Men her i rommet har jeg også alle fotoalbumene, i alt 74. Noen er familiealbumer, men mest om reiser. I noen av albumene er flere reiser, særlig hvis det er helgeturer. Av reisene har jeg alt på data, men liker godt å bla i albumer, derfor har jeg også bilder der. Nå lurer jeg på hvor mange land jeg har vært i, derfor er planen å ta en opptelling. Sånn som i butikker for eksempel, de har vareopptelling på slutten av året. Arbeidet med det har jeg tenkt å dele på bloggen etter hvert som tiden går, innimellom andre ting som skjer.

Familieveggen


Albumene


Ellers har jeg sett noen av kampene fra EM. Dessverre tapte Norge første kampen mot Romania. Men vant kampene etter det. I går slo de Spania 33- 26. Stine Brede Oftedal ble kåret til banens beste spiller, hun skåret 8 mål.

Beste spiller
Stine i aksjon

Dessverre spiller ikke Norge i EM-finalen slik det ser ut nå. Norge har spilt i alle EM- finaler fra 2002. De har samlet 7 EM- gull, de norske damelagene har vært knallflinke. Men vi må vel unne andre også noen medaljer. Den islandske treneren deres må være fornøyd.

Treneren for håndballjentene


 
   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar