torsdag 6. desember 2018

Oppsummering av november 2018

Vi var kommet hjem fra reisen i Kenya, og hverdagen startet. Onsdag 21. november var klart, fint vær, men kaldt, minus 6 grader. Ut på ettermiddagen tok jeg bilde fra balkongen.

Fint, men kaldt

Lørdag 24. november feiret vi bursdagen til Therese, hun hadde hatt bursdag tidligere i uken, så det ble feiring på etterskudd på Kolsås. Når jeg ser hvor voksne barnebarna blir, lurer jeg på hvor i all verden tiden blir av og synes de nettopp har vært som på bildene under.

Hva feires her?
Sammen med lillebror

På bildet under er fra et besøk på Sunnmøre. Fra venstre har vi Glenn Are, så Thereses  søskenbarn Sebastian, videre broren til Glenn, Ruben, så prinsessen til slutt. De to andre er også fra familien, men ikke barnebarn.

Ikke så lenge siden
Nå ble det middag på Kolsås, og sikkert en rett som bursdagsbarnet har ønsket seg. I stuen måtte jeg beundre de fine orkideene som alltid trives her, personlig har jeg vansker med å få de blomstene til.  Janis var på plass, hun tar del der det skjer noe.

Fra middagen
 God middag
Fine orkideer

Janis

Etter hvert ble det kaker og kaffe. Senere ble det også spill, denne gangen med quiz. Det ble med andre ord en hyggelig bursdagsfeiring på etterskudd.

Kaffe og kaker
Gjester
Mobilen kjekk å ha

Torsdag 29. 11 kom første snøen, den lå ikke lenge, heldigvis. En kveld jeg satt i stuen og så tv, ble det plutselig litt av et rabalder ute. Jeg ut på balkongen, rett nedenfor, men skjult av trærne var fullt fyrverkeri. Hva de feiret er ikke godt å si. Jeg så bare glimt mellom trærne.
       
Første snøen  i november                                

Glimt av fyrverkeri


30. november var de små juletrærne på redskapsbodene satt opp på taket. I nærmeste hagen var også pyntet med julelys. Denne siste dagen i november fikk jeg besøk, to damer kom med gave til meg. Det var en julekalender, men i år var den ekstra laget til. Lappene hang på kalenderen, gavene lå for seg. Det ble med andre ord skjære skattejakten. De gav seg tid til en liten kaffe før se dro.

Et av juletrærne

I hagen også pyntet


Kalender og gaver 


Til slutt kaffe

   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar