lørdag 1. juni 2019

Mai 2019 er over

Da er siste vårmåned over. Været har vært litt skiftende denne måneden, men noen dager har det vært sol og fint. Ganske tidlig i mai så jeg løvetann som pyntet opp på markene. Jeg husker da jeg bodde på Sunnmøre og hadde hage. Da var det en evig kamp og holde løvetannen borte fra plenene.

Løvetann

Ellers har siste vårmåned gått sin gang med vanlige gjøremål, og med små turer til butikken. En dag så jeg en hel gjeng med barnehagebarn som gikk i en rekke, de var ute på tur i solskinnet.

Ute på tur

Jeg har hatt besøk av de som bor nærmest flere ganger. Nå kom de som bor i Oslo, de hadde med fine blomster. Janis var med, hun har vært syk. Til slutt mente veterinæren at hun måtte opereres for prolaps, og det gikk fint. Nå er hun snart helt på topp, men blitt tynnere. Men is ville hun ha. Først ble det lunsj, så middag, da var her en gjest til. På slutten av middagen ble det prat om sommerferie, da måtte dataen fram. Helgetorsdag var det regn, men om kvelden ble det fint.

Fine blomster
Janis er frisk igjen
Først lunsj
Så middag med
planlegging
Godt med is
Det ble fin kveld

I går var jeg inn til Oslo til Munch Brygge og spiste middag. Jeg hadde vært her før, men Stephen var opptatt sist, nå skulle han se den nye leiligheten, og jeg var klar igjen og tok del. I går var det fint vær. Først skulle en god champagne sprettes, og første skål gikk til Arild Stenersen.

God champagne
På Munch Brygge
fra takterrassen

Nå så vi på utsikten fra byggets takterrasse. I området er det en del byggeaktivitet enda, men det ser ut for at de snart er ferdig der. Artig å se Barkoden fra denne vinkelen.

Utsikt
Også fra takterrassen

 Janis så ut for å kose seg, hun liker selskap og alle duller med henne. Men hun må hvile en god del. Så ble det middag, og godt smakte den. 

Janis og Dina
Godt å hvile
Bordet dekkes
Klart for middag
 
Senere ble det samling på balkongen, her er fin utsikt og mye å se derfra. På elva var aktivitet av padlere, på operataket  var mye turister som så seg om, bare for å nevne noe. Det ble en hyggelig kveld på Munch Brygge.

Fint på balkongen, 
Binni og Håvard
Padling på elva

På vei til bilen, her var vi




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar