lørdag 25. oktober 2014

En høst- uke, oktober 2014

Så har vi lagt ei høst- uke til bak oss. Om knapt ei uke så er oktober over, en kan tru at tida er et hurtigtog. Lørdag for ei uke siden fikk jeg besøk av ei fra familien, i telefonen hadde gjesten sagt at helst ikke kaker til kaffen, dermed ble det bær og is. Kjekt med besøk.

Lørdagskaffe


Det hadde regnet i flere dager, men søndag var opplett og det måtte nyttes. Jeg gikk til Bryn blomster og kjøpte mer tulipanløker, noen hadde jeg kjøpt med fra Holland da jeg var på kanaltur. De ble satt i balkongkassen og godt dekt med not. Kråkene og skjorene har holdt seg vekk, det ser ut som de er redde for nota. Så spørs det om tulipanen vil komme til våren. Jeg var omtrent ferdig da jeg fikk visitt av en fra familien som hadde løpt lett på tå rundt et digert område. Da ble det søndagskaffe og en hyggelig søndagsprat.

Til venstre kjøpt på Bryn,
til høgre to fra Amsterdam

  Mandag ble det et flott høstvær og da dro jeg til Oslo. Jeg besøkte både Ibsen- museet og gikk på kafe, samt så en utstilling, men det har jeg fortalt om. Været var så flott at høstlandskapet speilet seg av i vinduet til Ibsen- museet.

Fint høstvær


Så til Pascal

Men hvor lenge var Adam i Paradis? Tirsdag startet regnværet igjen. Det som forundrer meg er at de kvite blomstene i balkongkassa fortsatt står fint. At det regner i dagevis ser ikke ut for å bety noe.

Regn, men blomstene trives

 Da jeg var på KI- senteret på torsdag, møtte jeg en som hadde tatt veien fra Finnmarksvidda. Jeg hadde sett typen før, men torsdag la jeg spesielt merke til den. Denne er sikkert for lengst havnet i grytene.

Visitt fra nord

Til og med tåka har vært på besøk i det siste og lagt si klamme hånd over åser og ellers på landskapet. I går som var fredag ble bildet under tatt. Så får vi se hvordan neste uke blir.

Tåke over åsene

 
   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar