torsdag 30. oktober 2014

Gamle, og nyere bilder, oktober -14

I går kveld satt jeg og så gjennom noen bilder både gamle, men også bilder som er bare noen år gamle. Jeg synes det er kjekt å se gjennom slike bilder, men de understreker hvor fort tida flyr. Flere av bilda har jeg ikke årstallet på. Det første er gammelt, det var den tida vi var små og fikk storfint besøk fra Oslo, tante Hjørdis. På bildet prøver hun seg som budeie.

Tante Hjørdis

Den tida var det populært å dra på besøk til Eggesbønes og hilse på slektninger. Jeg tror bildet er tatt der, men er ikke sikker. På bildet ser vi et av mine eldste søskenbarn Louis Larsen sammen med kona Jorun. I bakgrunnen lurer en liten kar som jeg lurer på hvem er.

Louis og Jorun

På bildet under har vi fått besøk, men husker ikke i hvilken sammenheng. På bildet til venstre ser vi broren min Maron, i midten Louis Larsen, og til høgre tante Mary Selvåg.

Besøk fra Eggesbønes


Neste bildet er tatt på tampen av 1950- tallet. Her tror jeg vi er på kjøretur til Oslo som var stas i den tida. I midten på bildet ser vi Otto Garshol, til høgre Arnhild, til venstre undertegnede.

Tida går

Så er vi komne til 1960- tallet. Under har vi to som lurer på hvilke fanteprette de nå skal finne på. Det var ikke lenge siden de bar mjøl utover kjellergolvet til Dea, de tok fra posen til Hjørdis.

Rune og Sissel


Så må vi ta med ei donna som sitter og soler seg i teltveggen en fin sommerdag, dette var den tida det var skikkelig fine somrer i Aurvågane.

Grethe


Bildet under er av to karer fra Eggesbønes. Husker ikke når jeg fikk bildet, men begge er store nå. Det er sønnene til Ann Margret, som jeg er tante til, og mannen Ottar.

Ruben og Glenn Are

  Så et bilde fra Gjerdsvika. Elisabeth er flink til å sende julekort, oftest med bilde av familien på tur eller fra andre anledninger. Under er et morsomt bilde av søskenflokken, det er fra 2001.

Ingrid, Hans og Martine

 Plutselig ramla ut to brudebilder. Det betyr at de vil bli med her. Første bilde er av May og Terje som giftet seg i 1996. Andre bilde er av Frode og Kristin som giftet seg i 1997. May og Frode er søsken, og som jeg er tante til.

May og Terje

   Frode og Kristin
 

  Så fant jeg takkekort fra ei ung dame som var konfirmant i 2005. Her står hun i fin bunad, blid som bare det. Dette er datteren til Anette.

Camilla

Videre har jeg et fint bilde fra ei tulle som fylte to år i 2004 hvis jeg ikke tar feil. Dette er sønnedatteren til Marit Lillenes som er slekt, og var nabo på Sunnmøre.

Sigrid

Ann Margret og Ottar er flinke til å skrive julebrev. Hvert år er det like kjekt å lese om hva alle i familien har drevet med gjennom året. Håper de fortsetter å sende. Her er bilde de sendte i et av breva, da hadde de vært på tur til Kreta. Jeg ser for meg et par etter en lang dag med soling og badeliv i Syden. Andre bilde er av datteren deres Martine, det bilde er fra 2008.

Ann Margret og Ottar

Martine

  Nei, men, hva fant jeg her? Endre som stram konfirmant. Nå er han ektemann med en datter, og sitter på et gods i Sætremyrane, Aurvåg. Der er grønt, landlig og fint.

Endre

  
Jeg slutter av med bilde av broren til Endre, Kristian, de er mine tantebarn. Brudebildet er fra 2003, da giftet han seg med Ingeborg. De driver en farm på Hareid, og har mange dyr som kan fylle en ny Noas Ark dersom det kommer mer flom på Vestlandet.

Kristian og Ingeborg

 

 
 



     

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar