søndag 5. juli 2015

Andre sommermåned er i gang, juli 2015

Sist søndag hadde jeg besøk av tre damer til søndagskaffe. To av dem er på bildet under. Alltid hyggelig når noen stikker innom en tur.

Søndagskaffe

Denne uken har jeg fortalt om festbord og litt om selskapene, men det er ett jeg vil ta med i dag. Det er konfirmasjonen til Martine i 2013. Hun er datter til Ann Magret som jeg er tante til . Under er Grethe, søsteren min klar og dra ut til Ytre Herøy kirke.

Grethe

Etter seremonien ble konfirmanten foreviget, så ble det fest i Fosnavåg. Festbordene var stilig pyntet og det ble budt på masse god mat.

Konfirmanten Martine

Festbordet

Kjekt med selskap

Det syntes Celina også,
søskenbarn til Martine

Onsdag startet vi på andre sommermåned, og jeg bladet over i mine kalendere. I den amerikanske pryder dette bildet juli måned.

Juli måned

Denne onsdagen var Hedda og jeg en tur på Aker Brygge. Det har jeg fortalt om så her kommer kun et bilde fra Oslo, Aker brygge.

Hedda i nydelig sommervær


Torsdag  2. juli var det fullmåne. Et strålende syn som jeg beundret fra balkongen. Et nydelig kveld.

Fullmåne

Som jeg har fortalt før har jeg tre lykter i balkongkassen, først lyste alle tre når kvelden kom, så bare to, til slutt bare en. Men denne kvelden med fullmåne lyste plutselig en av de andre også. Kanskje det var til ære for månen, for den har ikke lyst resten av uken.

Merkelig lykt

Fredag kveld var det grillparty i Oslo. Da hadde Håvard besøk av en god kamerat fra Tjørvåg. De har vært venner hele livet, de vokste opp kun et steinkast fra hverandre.

Arild Stenersen og Håvard


Det ble grill og prat utover kvelden. Det var en strålende ettermiddag og fin kveld.

Grillmat

Prat rundt bordet
 
Solen på vei ned

En fin kveld

Kjekt med besøk fra Sunnmøre, gode venner har mye å diskutere når de møtes.

Praten går
 
 
Lørdag så jeg de flagget fra offentlige bygg og lurte på hvorfor. Det var 4. juli, på kalenderen stod at det var dronning Sonjas bursdag. Hun ble 78 år. Først da husket jeg det.

Stram dronning

I går kveld, lørdagskvelden, ble det grilling på Kolsås, da møtte vi fra familien som kunne komme. Det var svært varmt, men en fantastisk ettermiddag. Satt litt i solen, men måtte raskt i skyggen igjen.

Varmt i solen

Stephen er grillmester så han tok seg av det. Mye god grillmat og etterpå ble det kaffe og blant annet jordbær og krem.

Det grilles

Også jordbær

Det ble et strålende vær de første dagene i juli, nesten for varmt. Det ble også en fin avslutning på uken med grillparty på fredag da vi møtte Arild i Waldemars Hage, og lørdag med grilling på Kolsås. Værgudene avsluttet lørdagskvelden med en vakker kveldshimmel.

Vakker kveldshimmel
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar