søndag 19. juli 2015

Godt i gang med juli, 2015

Nå i andre sommermåned er vi over halvveis. Tiden venter ikke, den går og går. Været så langt i sommer har ikke bare vært fint, det har vært svært varierende. Tirsdag for eksempel var kvelden fin, men det var litt kjølig kun 14 plussgrader. 

Fin, men kjølig kveld

Samme kveld så jeg det skulle være australsk fotball på en kanal og trykket på den. Fotball liker jeg godt, men nå fikk jeg en stuss. Fotballspillerne oppførte seg som galne unger, de løp og fanget ballen med hendene, så sloss de, før en av spillerne fikk tak i ballen, løp med den til mål, der stoppet han og sparket inn ballen, da først brukte han føttene på ballen.

Underlig fotballkamp

   Jeg skiftet kanal ganske fort

Onsdag var jeg som fortalt før, på besøk i Astrup Fearnley museet. Her skal jeg kun ta med to bilder som ikke var tatt med da. De bildene er tatt i andre avdelingen. Det første har en av vaktene tatt av meg sammen med et verk av Jeff Koons fra USA. Verket er i aluminium, tittelen er: Dolphin 2002.

Installasjon

Verket med delfinen hadde jeg sett før, jeg hadde også sett statuen med Michal Jackson og apen hans.  Det er også laget av Jeff Koons og heter: Bubbles. Dette er blant de verkene som står permanent i andre huset og avdelingen av museet.

Bubbles

Torsdag  vatnet jeg blomster først på balkongen, der er et par planter som ser ut for å visne bort, og kom til at jeg ikke var flink nok til å vanne dem i starten. De som står i en krukke på verandaen  derimot ser ut for å trives og har vokst.

Disse trives
 
Fredag var det et lite møte i Waldemars hage, for siste detaljer om sommerturen vi skal på, skulle diskuteres. Da var været fint.

Alltid god starter

Været fint

Janis som vanligvis tar del i alle møter og sammenkomster, tok pause og la seg i skyggen.

Pause

Vi fikk på plass de siste detaljer, i slutten av uken som kommer er vi klar for ferie. Men det blir et par tre blogger før det. Men nå bråket et politihelikopter så infernalsk over hodene på oss, de sirklet i området og hadde sikkert noen i kikkerten. Etter å ha grillet også, ble det en tidlig, men kjekk kveld for oss besøkende.

Politiet i aksjon

I går fikk jeg besøk til lørdagskaffen. De skal på samme ferieopplegg som flere av oss andre i familien skal på, men de reiser noen dager før oss. De skal først ha et opphold i New York. Det er bereiste damer på bildet under. Enda en uke av juli har vi lagt bak oss, som vanlig flyr tiden.

Lørdagskaffe
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar