mandag 24. august 2015

Tilbake til hverdagen, august 2015

Jeg kom hjem fra USA etter at vi hadde skiftet måned fra juli til august. Først på mandag 10. august snudde jeg om bladet på kalenderne som jeg har stående i stuen.

Det er blitt august

Jeg tok et overblikk over blomstene jeg hadde i balkongkassen. To planter hadde visnet, men de hvite hadde vokst og så ut for å trives utmerket.

Plantene som hadde vokst


Mens vi var på reise i nesten tre uker, fikk jeg høre at sommeren her i landet hadde vært lite å skryte av. Været hadde vært ustabilt med både regn og kaldt. Men nå snudde det, og tiden vi har vært hjemme har vært et fantastisk sommervær. Varmt og flott om dagen, og kveldshimmelen denne tiden har vært et syn. Jeg har tatt bilder nesten hver eneste kveld.

Kveldshimmel over Kolsåstoppen


 Første lørdagskvelden jeg var hjemme var ingen ting i tv som falt i smak, derfor satte jeg på filmen jeg fikk i gave for en tid tilbake: Forrest Gump. Det passet bra, for jeg hadde sittet på det stedet i Savannah der Tom Hanks satt da filmen ble spilt inn. På benken der Forrest Gump fortalte om sitt spesielle liv.

Meget god film

Siden været var så strålende framskyndte jeg skalldyrskvelden og holdt den på tirsdagen 18. august. Jeg kunne dekke på bordet på balkongen, der kunne gjestene sitte og kose seg med skalldyr.

Bordet klart

 Et par av gjestene hadde med en bukett fine roser. Buketten var så stor at den måtte fordeles på to blomstervaser.

Vakre blomster

 Senere ble det etter skalldyrene servert kaffe, kaker, is og bær. Det så ut for å smake.

Kaffebordet

Gjestene brøt opp i rimelig tid, for alle skulle på jobb neste dag. Janis gjorde seg klar til å dra.

Janis

Som nevnt var det noen flotte sommerdager, og kveldene var den ene mer strålende enn den andre.

Onsdagens kveldshimmel


Fredag så jeg at ny måne var på vei


Lørdag var det grillaften på Kolsås. Vi startet på ettermiddagen med kaffe, jordbær og fløtekrem.

Jordbær og fløtekrem

Nå var Henrik også kommet. Han hadde hatt sommerjobb i Trondheim på St. Olavs Hospital. Ganske snart skal han tilbake til studiene, nå oppstart på fjerde året.

Sammen med Henrik
 
Etter hvert gikk solen ned, og snart kom månen opp. Denne kvelden var månen halv. Nå ble det grill.
 
Solen på vei ned på Kolsås
 
 
 
Månen er halv denne kvelden
 
 
I går på søndag var det fortsatt sommer og nydelig sommervær. Det er varslet værskifte, derfor tok jeg bilde av månen fra min balkong også. Kanskje det blir en stund til neste gang.  
 
Blir det en stund til neste gang?
 
                          

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar