søndag 30. august 2015

Lørdagsvisitt i hovedstaden, august 2015

I går etter lunsj dro jeg en tur inn til Oslo. Jeg spaserte oppover Karl Johan og passerte valgstand  etter valgstand.  Jeg så flere kjente damer fra forskjellige partier, men de påvirket ikke meg, hva jeg skal stemme har jeg for lengst bestemt. 

Valgboder hele veien

Jeg møtte Håvard, men det vi skulle på var stengt for sommeren, så det skal jeg komme tilbake til senere. Vi gikk en tur i byen, så mange mennesker er lenge siden jeg har sett i Oslo. Overalt var folk i det fine været.

Masse folk

Jeg passerte en kar som vaglet høgt oppe på en stang. Så plutselig kom et brudepar spaserende nedover Karl Johan. Jeg lurte på om de hadde giftet seg i Domkirken og kom spaserende derfra.

Karen på kjeppen

Brudeparet

Vi gikk til Youngstorget og der så vi var en utstilling i et stort telt. Vi gikk dit og det var gratis å komme inn.

Utstillingsteltet

European Space Expo er en utstilling som er vist rundt om i Europa, nå altså i Oslo. Der vises informasjon om blant annet europeisk romfartsprogrammer. Informasjon på forskjellig vis som ved bilder og tekst.

Informasjon

Utstilling

Her vises informasjon om blant annet de europeiske romfartsprogrammer. Målet er å vise innbyggerne hvordan europeisk romfart gagner også vår hverdag. De ser hva som foregår på bakken, som for eksempel i polområdene.

Her fra isbjørnens rike
 
Interessant å se

Vi gikk tilbake til Karl Johan og satte oss på et utested der vi hadde godt oversyn over det som skjedde. Nå fulgte Janis også med, men hun var mer opptatt av duene som spaserte rundt.

Janis
 
Nå startet levenet. Det ene opptoget etter det andre kom skrålende nedover gågaten ved Universitetet. De danset og sang og muligens ropte slagord for alt jeg vet, men fargerike var de fleste.

Disse mener jeg kom fra China


 De neste var mer fargerike på alle måter, jeg tipper det Afrikanske kontinent. Publikum strømmet til for å se på de som kom støyende, syngende og dansende.

Fargerike

Enda flere

Vi bestemte oss for å ta t- banen til en stasjon ved Kolsås, der visste vi var grilling på gang denne lørdagen også. Nå var det grillsjefen som tok seg av grillingen, dermed ble alt perfekt.

Grillsjefen, Stephen

Det ble en hyggelig aften med god mat i godt lag. Det hele ble avsluttet med en perfekt pynt på himmelen. Det var fullmåne i går kveld.

Fullmånen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar