mandag 21. desember 2015

Oversyn over reisene i 2015

Nå når det nærmer seg slutten av året, var det på tide å sjekke hvor jeg hadde vært på tur i år. Jeg undersøkte og kom til at det var seks turer. Det var et par helgeturer, to turer alene, ellers sammen med noen fra familien, og en tur med nesten alle i familien. Første turen i 2015 var en helgetur til Stockholm i januar, det var en gave.

I Stockholm

Fra Gamla Stan

 Neste tur gikk i slutten av februar. Da dro noen av oss til Marrakech i Marokko. På denne langhelgen fikk vi sett det meste av byen.

Fra gamlebyen

I Marrakech

I slutten av mai dro jeg alene på en ukes rundreise i Romania. Et land jeg aldri hadde vært før. Det var mye interessant vi fikk se på denne rundturen. Turen startet i hovedstaden Bukarest.

I Bukarest

Fra gamlebyen i Sighisoara


I Brasov

Sommerferien ble lagt til USA. De fleste fra familien var med da vi kjørte i Sørstatene. Vi startet i slutten av juli og brukte også starten av august. Det ble en fantastisk tur. Vi begynte med noen dager i New Orleans og avsluttet i Orlando.

Kveld i New Orleans

I Memphis

På besøk hos Elvis

I Nashville ble det linedans, her er Hedda i gang
 

Vi kjørte opp i fjella og så Smoky Mountains, men møtte ingen svartbjørn som rusler rundt i traktene her.

De berømte fjella

Avslutning i Orlando

I september dro jeg igjen alene på tur. Nå ble det Hellas, og turen het: Klassiske Hellas. Det betydde at vi skulle besøke flere historiske steder. Det var derfor jeg dro på den reisen, og det ble en spennende tur med mye historie. Vi startet i hovedstaden Athen, og besøkte da det berømte borgfjellet, der hadde jeg vært en gang før.

På Akropolis

Fra det berømte Meteora

Ved ruinene i Delfi

I Mistra ved Sparta

Siste turen i 2015 gikk først til Venezia, en by jeg har vært i flere ganger, men Venezia blir en aldri ferdig med. En helt spesiell by.

Fra Venezia

Fra Venezia dro vi på en ukes cruise i Middelhavet. Vi besøkte flere land og havner. Her skal jeg kun ta med tre steder. Det har med andre ord blitt en del farting i 2015.

Fra Alberobello, Italia

I Katakolon, Hellas

 Fra Istanbul, Tyrkia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar