onsdag 3. august 2016

Kjøretur i England juli 2016, del 3

Vi sjekket ut fra Premier Inn, og alle satt klare i bilen da vi startet opp og kjørte ut fra Bath klokken 09,10. Nå kurset vi mot Wales, for vi hadde bestemt at siden vi var så nær Wales, måtte vi ta en sving innom.

Premier Inn

Vi kjørte i utkanten av Bristol, og nærmet oss bruen Severn Brigde som ble åpnet av dronning Elisabeth i 1966. Vi måtte over den for å komme til Wales.

En flott bru

Wales er en selvstyrt del av Storbritannia, og består av en halvøy. Hovedstaden er Cardiff. Men vi skulle bare en tur innom. Da vi parkerte, studerte jeg først landskapet. Fine blomster, og buskap som beitet.

I Wales

Fin natur

Vi gikk inn på Road Chef, for planen var å spise frokost i Wales. Jeg spiste blant annet egg og bacon. De andre så også ut for å kose seg med frokosten. Men vi skulle kjøre tilbake over bruen og fortsette turen.

Klare til å dra fra Wales

Da vi var kommet tilbake over bruen, ble kursen satt mot Wadebridge som er en liten by i grevskapet Cornwall. Nå kjørte vi gjennom flatt landskap og så mye bufe ute på engene. Vi tok en lien pause og tok en forfriskning. Der beundret jeg også landskapet.

Husdyr beitet

Grøderik vegetasjon

Etter pausen fortsatte vi mot Wadebridge. Det er en liten by med om lag 6500 innbyggere, og ligger ved elven Camel. Vi parkerte i byen for å se på den, samt spise lunsj der.

Fin, liten by

Vi så etter lunsjsted

Etter å ha spist lunsj, kjørte vi til hotellet som lå noen få minutter fra Wadebridge. Det lå litt høyere enn byen, derfra var utmerket utsikt over området.

Utsikten fra hotellet

Vi tok inn på Travel Lodge, et enkelt, men greit hotell. Nå skulle familien Byrne besøke slektninger, søsteren til Stephen hadde et sommersted i nærheten. Vi fire andre hadde lyst til å besøke byen Padstow, og satt på dit. De skulle hente oss når de kom tilbake.Det første vi la merke til var båtene som lå på stranden, det var lavvann.

Underlig syn

Båtene ved kai

Padstow er en by og fiskehavn her på nordkysten av Cornwall, og ligger på vestbredden av elven Camel. Det er en idyllisk liten by å rusle rundt i. Masse blomster som pyntet opp.

Idyllisk by

Smale gater

Masse blomster

I Padstow

Padstow var før en liten fiskerlandsby som nå er blitt in. Vi hadde bestemt oss for å spise middag her, og så nå etter passelig restaurant. Vi så restauranten til den berømte kokken Rick Stein, og hørte der, men alt var opptatt. Hadde vi visst at vi akkurat denne dagen skulle være i Padstow, hadde vi bestilt bord før vi reiste, men det visste vi ikke. Men artig å se restauranten.

Rick Steins Seafoodrestaurant i Padstow

Mange av husene og pubene var utrolig flott pyntet med fargerike blomster. Rett før middag var vi innom puben London Inn, den hadde blitt familiedrevet i 210 år.

Nydelige blomster

På London Inn

Det endte med at vi spiste på restauranten The Clipper. Vi fire spiste forskjellig, men salaten en av oss fikk servert så lekker ut. Nå kom melding fra Stephen, og vi gikk til stedet vi skulle hentes. Enda en kjekk dag på turen nærmet seg slutten.