søndag 12. august 2018

Tur til Taxas, del 3

Fredag 27. juli var vår siste dag i Fort Worth.  Jeg hadde ønske om å se en vannpark som lå i nærheten av hotellet. Så fort frokosten var over, ble flere av reisegruppen med dit. Det var et fint anlegg med fontener og små fosser.

Vannpark
Flott tillaget

Fint å rusle her

I nærheten av vårt hotell var også en stor statue av John F. Kennedy. Den stod rett ved hotell Hilton, for det var der han bodde da han besøkte området i 1963. Vi gikk dit også.

Ved statuen
Statuen stod utenfor Hilton
Kennedy blir studert

Jeg hadde også lyst til å se katedralen, og på vei dit måtte jeg stoppe og beundre en fin bil. Vanligvis er jeg ikke interessert i biler, men sånne som denne får min oppmerksomhet. St. Patrick katedralen er ikke så stor, men hadde en svært fin innredning. Jeg satt der en kort stund, for vi hadde mye på programmet videre denne dagen.

Slike biler liker jeg 

  
Katedralen er ikke stor


Fin innredning
Flotte glassmalerier
Vi spaserte gatelangs i Fort Worth og så på det vi kom forbi. Fra fine hus, folk som luftet hunder, spesielle hus med artige fasader, samt kunstig utklipte statuer. Foran Rettsbygningen stod bilen til en viktig person. Mange fine blomstrende trær. Vi spiste også lunsj her.

Fra Fort Worth
  
Blomstrende trær
Ute og lufter hunder

 Sjefen
Grønn statue kunstig utklipt
Spesiell husfasade




Men nå måtte vi tilbake til hotellet og gjøre oss klare til ettermiddagens og kveldens program. Først skulle vi til stedet cowboyene kom med kveget. Vi var på plass før alt startet her i Forth Worth. Som vi har hørt ble byen kjent for kveghandel.

På plass i cowboystrøket

Så kommer kveget
Cowboyene passer på
kveget som har lange horn


Så kom diligencen


Etter å ha sett på dette, spaserte vi til stedet vi skulle spise dagens middag. Stedet het H3 Ranch Live Hickory Wood Grill. Stedet hadde en spesiell innredning. Jeg er ikke så glad i kjøtt, så det jeg ville ha kom som en kunst på tallerkenen. 

Spesiell innredning
Min middag


Men ikke tro at dagen var over med dette, nå skulle vi på Rodeo. Utenfor lokalet satt de unge cowboyene. Inne ble det et forrykende show med cowboyer som prøvde å fange okser, og andre som prøvde å ikke bli kastet av galne hester. Det ble en forrykende slutt på dagen.

De unge cowboyene
Rodeostedet
Vi er klar

Prøver å fange okser
Her rømmer cowboyene

Hva har skjedd?



Cowboyer i aksjon


Det ble en spennende oppvisning, men ikke godt å fange opp på mobilen, vært bedre med video.


Fortsettelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar