mandag 20. august 2018

Tur til Texas 2018, del 11

Det var blitt lørdag 4. august, og vi startet dagen med kaffe på balkongen i andre etasje. Hotellet har en stor, fin resepsjon, og nå nyttet jeg høve til å ta bilder ned dit, her oppe fra andre etasje. Vi gikk en rask morgentur i området og stakk innom en Starbuckskafé og spiste en enkel frokost. Jeg tok noen bilder, det siste var av en kusk med hvit hest og staselig vogn. Han var klar for turistene.

Fra balkongen
 Fint ved resepsjonen

Morgentur i San Antonio
Kusken klar

Vi hentet bagasjen og sjekket ut fra Hotell Contessa. Før jeg dro tok jeg bilde av det store maleriet som hang på en vegg rett ved resepsjonen. Det måtte være kvinnen hotellet er kalt opp etter. Vi gikk ut, og straks kom mannen som parkerte bilene kjørende med vår bil og leverte. Det var snerte i byene. Klokken var rundt 12.00 da vi kjørte fra San Antonio.

Bilde av Contessaen
Vi drar fra hotellet
Vi kjørte videre fra San Antonio sørøstover med kurs for Houston som ikke lå så langt unna. Terrenget vi kjørte i nå var vide vidder, men også bosetninger noen steder. Jeg så kveg iblant, men aldri store flokker. Ellers grønn natur, til og med et vann så jeg. Om lag halvveis stoppet vi ved en MC Donalds der jeg kjøpte softis.

Fra landskapet
Også et vann

Softis

Da vi nærmet oss Houston ble det litt av et veisystem med veibroer, og firefeltsvei på begge sider der alle så ut for å ha hastverk. Nå gjaldt det å være obs, og Mads kjørte som en sindig prest. Alt gikk fint. Det var flott å se Huston skyline da vi nærmet oss.

Veibroer
Firefelts vei
 Houston skyline

Da bilen ble parkert foran hotellet, tok vi ut bagasjen, en ansatt fikk bilnøklene og skulle kjøre bilen på plass. Det var lettvint. Klokken var om lag 16.00 da vi sjekket inn på Hyatt Regency, her skulle vi bo kun en natt. Jeg skulle dele et rom i 10. etasje, der var som vanlig stort rom og brede senger. Utsikten var til downtown.

Hotellet
Brede senger
Flott utsikt

Jeg tok en tur ned og så på badebassenget, det var ikke så stort, men ok. Jeg satt der bare en kort stund. Heisen på hotellet var fin å følge, for man hadde godt utsyn fra den.

Litt av bassenget
Flere heiser

Før vi dro ut på byen, fikk vi opplysninger med en av serveringsdamene om steder å besøke om kvelden. Vi fulgte et av hennes råd og tok taxi til Midttown. Da vi gikk ut av bilen og så oss om, virket alt stille og dødt. Men vi gikk dit hun hadde sagt, og da vi kom dit og åpnet en port, kom vi inn i en diger hage. Der var fullt liv. Stedet het Beergarten Axelra. Her var langbord og trebenker. Vi fant plass ved et bord under tak for det ble litt småregn.

Fra stedet
Enkel bar

Jeg tok en runde rundt på området for å se. Det minnet meg litt om Prinsens Hage i Oslo, men her var mye større og mer liv. Her var flere hengekøyer, og et sted stod en gammel buss, eller kanskje campingvogn, nå var det ølbar.

Hengekøyer
Ølbar
Vi satt under tak

Siden det var lørdag, hadde vi ringt og bestilt bord på et populært sted som het Andalucia. Det var en tapasrestaurant og der ville vi spise middag. Vi tok taxi dit. Det var et sted med spansk innredning.

På Andalucia spansk
innredning

Der var live underholdning, en kar sang og spilte gitar, han hadde en ypperlig stemme. Tre karer til spilte gitar. Vi bestilte tapas, og servitøren vår var en blid kar som ikke hadde noe imot å bli omtalt på blogg i Norge.

Tapas
Tapas, god mat
Servitøren

Nå fikk to damer svært lyst til å danse. De danset først på gulvet, men ble til slutt elleville og danset på et bord. Det var stor stemning. Det så ut for at de hadde danset etter spansk musikk før. Jeg tar med ett bilde av damene, for jeg prøvde å få foto av han som underholdt, det fikk jeg i starten, men senere var damene foran hele tiden. Dermed bildet av de danseglade damene. Det ble en artig kveld i Houston.