fredag 24. august 2018

Tur til Texas 2018, del 15

Det var blitt onsdag morgen 8. august og avreisedag. Vi sjekket ut fra hotell Galvez, og bilen stod klar utenfor. Nå skulle vi kjøre til flyplassen ved Fort Worth, men det var noen timer å kjøre dit. Jeg tok en siste titt på området vi bodde, og tok plass i bilen. Så kjørte vi fra Galveston og videre fra Mexicogolfen.

Fint område
Bilen klar
Siste blikk av
Mexicogolfen

Vi kurset mot Fort Worth. Et sted passerte vi det lengste tog jeg noen gang har sett. Det var et slags godstog med mørke vogner. Vi passerte en del skog. Det skal være både nåleskoger og eikeskoger i Texas, men hva type trær vi passerte er ikke godt å si i farten.

Ekstra langt tog
Skog

Jeg har aldri sett så mange biler som i Texas, ikke bare på veiene, men store parkeringsplasser fulle av biler. Samlet ville det blitt et enormt tall. Texas er stort med svære avstander, så biler trengs sikkert. Ved veien et sted så jeg en stor, lys statue, sikkert en lokal kjendis, tenkte jeg.

Masse biler

Statue ved veien

Vi gjorde stopp på en MC Donalds og handlet litt, vi måtte ha litt å kose oss med i bilen. Jeg så mye arbeid i gang langs ruten vi kjørte, også veiarbeid. Vi passerte åkrer, jorder og mindre farmer.

Arbeid i gang
 Farm?

Nå nærmet vi oss Fort Worth og passerte i utkanten av Dallas. Så siste stykket til Dallas Fort Worth flyplass. Vi var framme rundt kl. 15.00 lokal tid. Bilen ble levert, så til flyterminalen der vi traff de andre og fikk høre om deres kjøretur hit. Alt hadde gått fint med oss alle.

Passerer Dallas
Vi sjekket inn på British Airways og fant våre plasser i en midtrad på flyet. Men to av oss så det var ledig på raden bak rett ved vinduet, og spurte om vi kunne flytte dit. Det fikk vi, og da flyet lettet klokken 17. 20 lokal tid, fikk jeg flere bilder ned til området under.
Fin utsikt
Siste glimt av Texas
Helen flyttet tilbake til sin egentlige plass, for tv- skjermen virket ikke, hun skulle se film. Men jeg ble sittende og hadde det som plommen i egget. Tre seter foran meg. Damen ved midtgangen slo bak seteryggen, det gjorde også damen ved vinduet. Heldigvis var det ingen i setet foran meg, dermed slapp jeg å få en seterygg i fleisen. Jeg koset meg med maten som var overaskende bra, og flyver tinnen jeg hadde med å gjøre var en kjekk dame, og foto kunne jeg bare ta.

Bra mat

Både pen og kjekk

Tv-skjermen på min plass var heller ikke så god, men jeg fikk fulgt med på flyruten, men jeg skulle ikke se film. Jeg løste kryssord og leste i boken jeg hadde kjøp og skulle ha med på turen. Boken som het Naboparet, var spennende. Jeg fikk med meg solnedgangen også.

Fulgte med på flyruten
Solnedgangen
Spennende bok

Det ble til og med litt søvn på flyturen.  Men nå var det blitt torsdag 9. august da vi nærmet oss London etter 8, 5 time i luften. Da vi gikk inn for landing på Heathrow flyplass, fikk jeg tatt noen fine foto av London. Det var grått og regnet i den britiske hovedstaden.

Fra London
Fin utsikt

Vi ventet en god stund i London før vi sjekket inn på flyet vi skulle ta til Oslo, også det var British Airways. Turen til Gardermoen gikk fint. Men det ble litt venting på bagasjen, særlig min koffert kom til slutt sigende. Dermed ble det litt seint før jeg var på plass hjemme. Men hele flyreisen hadde gått geit. Nå var turen til Texas over, og det ble en reise med mer opplevelser enn jeg forventet meg på forhånd. Alt gikk greit, ingen uhell, dermed var jeg fornøyd med turen. Det var fint vær da jeg dro, og fint vær da jeg kom tilbake. Det kaller jeg å få både i pose og sekk.