lørdag 27. april 2019

Påsketur til Stettin, del 5, april 2019

Det var lørdag morgen og avreisedag, men tid til en rusletur i hagen. Jeg så på blomstene ved hage gangen, det blomstrende treet ved grillhuset, og så på utsikten inn til byen, bare en kort kjøretur unna.

Så på blomstene
Trær som blomstret
Utsikt inn til byen
 
Det var på tide å takke for oppholdet. Mesteparten av programmet disse dagene var egentlig en gave til meg, og det satte jeg stor pris på. Vi hadde sett mye av Stettin og vært på tur i området. Nå tok vi Maxi Taxi til flyplassen Goleniow. Vi reiste med samme flyselskap som da vi kom. Etter en fin flytur landet vi på Torp flyplass kl. 11. 50. På flyplassen hentet Helen bilen og vi kjørte  hjem.

Mange passasjerer som
skulle til Torp
Snart lander vi

Fint vær var det da vi dro, og fint vær da vi kom tilbake denne lørdagen som var påskeaften. Våren var kommet til oss også. Klokken var rundt 21.00 da jeg stod ute på balkongen og hørte småfugler synge. Det var ganske lyst enda også, og jeg tok bilde bort mot Kolsåstoppen.

Bildet tatt rundt kl. 21.00

 Jeg vil også nevne søndag som var 1. påskedag. Da skulle det markeres at Hedda hadde fylt 20 år for noen dager siden. Men det ble servert middag og dessert. Jeg tenkte på hvor fort tiden raser av gårde, jeg synes hun nettopp lå og sprellet i en barnevogn.

Hedda
Starters
Middag, lammelår
med tilbehør

Dessert, sjokolademousse
og sjokolade fondant
Strålende kveld i
påsken 2019

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar