mandag 15. april 2019

Påskeuken i april 2019 er i gang

Vi har hatt fint vær i det siste, blå himmel og sol, men fortsatt kjølig. Meldingene sier det skal holde seg slik mesteparten av kommende uke. I uken som gikk tok jeg et kveldsbilde, da var månen så vidt en liten prikk på himmelen.

Vi har startet på påskeuken


Kveldsbilde

I går på palmesøndag var jeg til kaffe hos en i familien som bor ganske nær. Da jeg kom ned trappene og ut, så jeg noen hadde pyntet et tre med påskepynt. Det syntes jeg var fint, og været tillater at man kan gjøre sånt.

Påsketreet

Hos familien jeg besøkte hadde de pyntet til påske, og som vanlig er fargen mye i gult. Hvorfor gult husker jeg ikke, men kanskje det har noe med at sola er i vårhumør. Så ble det kaffe og kaker, og et hyggelig påsketreff.

Påskepynt

  
 Palmesøndag og kaffekos

Nå nettopp tok jeg bilde av skogbrynet rett nedenfor her, dit jeg har god utsikt fra balkongen. Nå er snøen så å si borte, heldigvis. Gleder meg til at trærne pynter seg med grønne løv.

Nesten ingen snø

Da blir her stille på bloggen i påsken. Første dagene i påsken skal jeg reise bort og besøke familie, og siste dagene være hjemme. Det skal jeg fortelle om så fort påsken er over. Jeg ønsker alle som leser dette en kjekk påskeferie.

GOD PÅSKE

Neste blogg kommer tirsdag 23. april.  

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar