lørdag 6. april 2019

Vårvisitt i Oslo, april 2019

Vi er i gang med andre vårmåned, været er fint, men det er litt kjølig enda. På aprils første dag, bladde jeg om på kalenderne, og vil starte med bilde fra kalenderen med førerhundene.

Bilde fra april

 Jeg tok buss til Bjørvika der jeg hadde avtalt møte. Mens jeg ventet studerte jeg Munch museet som fortsatt er under bygging. Det har en pussig form øverst, men kanskje det kommer seg når det blir ferdig og vi blir vant med det.

Pussig bygg

Janis skulle bli med på spasertur, og etter å ha hilst på henne, ruslet vi oppover fra Operaen. Nå så jeg de var kommet langt med byggingen av Deichmanske bibliotek. Det har fem etasjer og ligger nær Operaen. Det blir sikkert et staselig bibliotek.

 Biblioteket

Det gikk seint med Janis denne dagen, for hun hadde vært på en lang luftetur før på dagen. Nå var det bare så vidt hun flyttet føttene. Bilde under er tatt foran Oslohallen.

Janis må ha pause

Det er en enorm utbygging i hovedstaden vår. Stordalen har ferdig to nye hoteller. Nå så vi det som først var ferdig, Amerikalinjen Hotell. Jeg synes det er flott at de har litt farge på fasaden, ikke bare grått. Det røde liver opp på dette hotellet.

Amerikalinjen hotell

Det andre av Stordalens hotell er Clarion Hotel The Hub. Også her er farge på nybygget, nå har det fine hotellet 810 hotellrom, pluss konferanserom osv. Jeg vil tro dette er Norges største hotell, og må være et av de største i Norden. 

Fint med litt gult

Det var fint vær og sol denne ettermiddagen i Oslo, og nå kom en til fra familien rett fra jobb. Vi var på utkikk etter en uteservering der vi kunne sitte i solen, men ingen plasser ledig der det var en solstråle. Da vi kom til Internasjonalen, gikk Janis straks inn den åpne døren. Her er lov å ta med hunder, derfor er hun innom iblant. Vi satte oss en stund der.

Tillatt for hunder

Vi satt der en stund og pratet om forskjellige tema. Da vi skulle gå, gikk en av oss på toalettet, da måtte man opp en trapp. Vi to andre ville gå ut og vente der, men Janis satte seg nedfor trappa og ventet, hun nektet å gå før alle var med.

Janis nektet å dra


 En liten spasertur før to av oss gikk mot et busstopp, vi hadde hatt en koselig stund i Oslo. På bussen tilbake så jeg ut på en fin torsdagskveld. Det blir lysere for hver dag. På Kolsås så jeg i solen som var på vei ned, og skibakken var fortsatt i bruk. Jeg regner med den blir i bruk til over påske.

Liten spasertur
 Vi går hver vår vei
Solen på vei ned
Skibakken

Da april måned startet, bladde jeg også om kalenderen der maleriene er laget av folk som er handikappet, bilde under er malt med munnen. Jeg fatter ikke at det går an. Kanskje man skal stoppe opp i hverdagen og være glad for at man har alle  lemmer i behold og er friske. Man bør ikke surmule for bagateller. Nå nærmer påsken seg og det passer å avslutte med et bilde med kyllinger. 

Påsken nærmer seg
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar