lørdag 24. august 2019

Tilbake til hverdagen, august 2019

Etter ferieturen denne sommeren var jeg tilbake i den vanlige hverdagen. Det var august da jeg kom tilbake, så jeg måtte snu om kalenderne til siste sommermåned. På en av dem er bildene malt av handikappede, bilde for august er malt av en som ikke har hender, det er malt med penselen holdt med munnen.

Fint bilde, men utrolig

Inntektene av salget av en av kalenderne går til kjøp og opplæring av førerhunder for blinde. Alle måneder har bilder av førerhunder, ofte valper. Uansett går det til en god sak.

Bildet for august

Etter jeg kom hjem fra ferie har været vært skiftende, mye fint vær, men i blant ustabilt. Onsdag 7. august tordnet det lenge ut på ettermiddagen. Til slutt holdt det opp, trodde jeg. Men nei , det var bare en liten stund så blinket det og buldret videre. En annen dag pyntet en regnbue opp. Bildet under er tatt fra verandaen.

Regnbue

  Onsdag 14.august var det fullmåne. Den tok seg flott ut på himmelen. Jeg tok bilde, men ikke godt å ta bilde om kvelden av et motiv så langt borte, da må man ha spesialutstyr, men jeg har bare mobilen.

Fullmåne

Mandag den 19. august var det full torden igjen, denne gangen også holdt det på lenge utover etter middagen. Til slutt holdt det opp, igjen avsluttet forestillingen med en regnbue. Igjen så jeg den fra verandaen, men litt mer til venstre og den var svakere i fargene enn sist jeg tok bilde.

Enda en regnbue


Jeg var en tur i Sandvika på onsdag, og nå må man gå over en annen bro når man skal til Storsenteret. Men egentlig er det raskere å gå den veien. Jeg stoppet og så på elva fra denne vinkelen. Det var flott vær, fortsatt sommer.

Fra elva i Sandvika

Samme dag ut på ettermiddagen studerte jeg Kolsåstoppen som jeg ser fra balkongen helt til venstre.
Denne dagen skinte solen på Kolsåstoppen.

I solskinn
  

I det siste har jeg lagt merke til at Rognebærtrærne er fulle av røde bær, de tar seg flott ut. De er dekorative og pynter opp i landskapet. I dag når jeg skriver dette er det lørdag 24. august, ingen tvil om at tredje sommermåned synger på siste verset.

Rognebær

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar