torsdag 19. mars 2020

I disse virustider, mars 2020

Nå er det en virkelig spesiell tid, ikke bare her i nabolaget, men i hele Norge, og jeg kan si i hele verden. Plutselig er vår vanlige hverdag snudd helt på hodet. Jeg har fra verandaen utsikt til en barnehage og ovenfor den en barneskole. Der er nå helt stille.

Barnehage og skole er stengt


Torsdag for en uke siden satt jeg og spiste frokost, og har god utsikt til nærmeste parkeringsplassen her. Vanligvis er det trafikk med folk som kommer til barnehagen med barna, og jeg ser barn som haster til skolen. Nå var alt tomt og stille.

Folketomt


Søndag var det også rolig, i starten så jeg først en katt som for spaserende. Etter hvert så jeg en og annen som gikk tur. I tv talte statsminister Erna Solberg, senere også Kong Harald. Han så litt medtatt ut. Myndighetene prøver å holde hjulene i gang.

Statsministeren taler
Kongen taler

Ikke tvil om at vi og resten av verden er i en alvorlig situasjon, og vi må forholde oss til det våre myndigheter sier. Helsevesenet har hendene fulle, og står på. Det er det også andre som gjør. I min familie er det tre som har hjemmekontor, personlig har jeg gått i dekning hjemme, men går lufte- "turer" på balkongen, og er på utkikk på verandaen som snur opp mot parkeringsplassen. Vi får håpe det beste. Været er for tiden fint, bildet under tok jeg i går på balkongen med utsikt mot Kolsås toppen.  

Fint vær

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar