torsdag 5. mars 2020

Vintercruiset 2020,del 10

Søndag kveld ble det vår siste middag på cruiseskipet. Skipet lå ved kai i Dubai, vi skulle sjekke ut neste morgen. Rett før middag var det quiz, derfra gikk vi direkte til middag. Den var som vanlig god, maten på skipet var meget god. Siste desserten jeg valgte var ostetallerken. Denne kvelden også underholdt folk fra staben med sang. Våre faste kelnere kom til bordet og takket for seg. Da reiste Patryk seg og sa blant annet at som den yngste i vår reisegruppe ville han takke for god service. Han holdt takketalen på engelsk og det vakte applaus.

Først quiz

Jeg valgte ostetallerken
til dessert

Patryk holdt takketale

Etter middag gikk vi til lugarene for å pakke det som skulle i koffertene. De skulle settes utenfor lugardøren før kl. 23.00. Da ble det lettvint å hente dem på kaia neste morgen. Vi skulle reise tidlig neste morgen, så det ble en tidlig kveld.

Fra siste middagen
på cruiseskipet

Vi møtte tidlig ved frokosten mandag 24. februar. Så ble det utsjekking fra cruiseskipet, vi hentet bagasjen på kaia, så tok vi taxi til flyplassen i Dubai. Da var solen på vei opp. På flyplassen gikk alt greit unna, og flyet fra Norwegian lettet kl. 10. 35. Vi satte klokken tilbake tre timer til norsk tid.

Siste glimt av cruiseskipet

På vei til flyplassen
Kort ventetid på flyplassen
i Dubai

På hjemvei fløy vi også over Iran, men siden vi ikke hadde skjermer å se hvor vi var, bare så fjellene under oss. Jeg hadde vindusplass og god utsikt, men iblant skydekke. Vi fløy også over Russland. Jeg så mye fjell vi fløy over.

Letter fra Dubai
Mye fjell
Fjell med utgravninger?

Etter hvert så jeg land, sjø og kyst, men saknet opplysninger om flyruten på en skjerm. Men alt gikk greit, etter knapt 7 timer landet vi i fint vær på Gardermoen. Det hadde vært en flott tur, og spennende cruise i Persiabukten.

Også fjell med snø

På slutten av flyturen

Flyet vi kom med, bildet er tatt på Gardermoen rett etter landing mandag ettermiddag 24. februar.