mandag 6. september 2021

September 2021 har startet

 På slutten av august var det pent vær,  og god varme. Mandag 23, 8 tok jeg bilde fra stua og ut på fineværet. En av siste dagene i august, tok jeg bilde av den fine kveldshimmelen.

Ser ut fra stuevinduet

Flott kveldshimmel,
sett fra balkongen 
Sett fra verandaen

1. september bladet jeg om kalenderne. Dette går fort, tenkte jeg, det er snart bare å begynne å tenke på julehandelen. Tiden er ikke god å bremse. Første bilde er fra kalenderen der bildene er malt med pensel i munnen. Det er ikke til å tro. Det andre bildet er av en hund som skal bli førerhund.

Ikke til å tro

Skal bli førerhund

Fredag var vi inne på Munchs Brygge. Der spiste vi middag, pluss det var samtidig smaking av hvit- vinsorter. Været var bra, men jeg kjente noen regndråper da jeg gikk fra bussen og gikk forbi operaen, men gav meg tid å se på utsikten mot tollboden. Det var litt mer rolig ved Munchs Brygge denne fredagen.

Utsikt mot Tollboden

Rolig på Munchs Brygge

 Jeg kom først, og da ble Joni så øsete at hun ville leke med ene skoen min. Håvard måtte løfte henne vekk. Da de andre kom, hadde Hedda med Pablo, og da ble jeg ikke mer interessant. 

Joni ville ha skoen min

Joni måtte løftes vekk

Men så kom Pablo

Vi satte oss ved spisebordet, der var dekket på med mange små skåler fylt med forskjellige typer tørket frukt. Jeg kan nevne tørket blåbær, rosiner, aprikoser, samt oliven. Nå ble det smaking av små skvetter med hvitviner, og diskusjonen handlet om land og distrikt vinene kom fra, pluss sødme og andre ting. Flere av de andre er vinkjennere, men jeg kjenner mest på smaken, om den er sur eller søt. 

Mange typer snacks


Hedda ved bordet
Mye godt å velge i

Før middagen var vi ut på balkongen og så på utsikten. Så benket vi oss rundt  spisebordet. Det ble servert en meget god rett med kylling og scampi, pluss pasta og grønnsaker. Og nå ville Joni ha snacks, det fikk hun, og ble så vist ned til golvet og Pablo igjen. Det ble en koselig kveld på Munchs Brygge.

I bakgrunnen Hovedøya

Deilig middag
PC gir Joni snacks

Det er noen i familien som ikke liker skalldyr, og derfor ikke var her da flere av de andre kom og spiste det, for ikke lenge siden. Kom og spis søndagsmiddag, jeg serverer kjøttkaker sa jeg, og slik ble det, tre  andre kom også.  Mens jeg ventet på dem, så jeg en som kom flygende over tretoppene. Han har god utsikt, tenkte jeg. Så kom gjestene, pluss Pablo. De likte kjøttkakene, og det er bra. Nå blir det ingen selskapelighet på en stund, en må roe ned også.

Der er god utsikt

Fra middagsbordet

Pablo også til stede


    







 


 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar