onsdag 30. august 2023

Dette er egentlig del 2, den rette ble ikke lagret, men her er den

 Det var fredag 19. august og den dagen var vi på havet. Først var det frokost, og der bugnet diskene med mat. Etter frokost gikk vi en runde på båten og så på innredningen og utsmykningen. Jeg likte måten båten var innredet. Etterpå satt vi en stund ute, men under tak.

Frokost


Fin utsmykning


Pent innredet


Mye fint

Var ute på dekk

Da de andre skulle trene, gikk jeg til lugaren og leste i boken jeg hadde lånt på biblioteket, den jeg ellers holdt på med, var for stor å dra på.  Boken jeg hadde lånt het Tikken Manus, og handler o hennes liv. Jeg hadde lest om hennes barndom og ungdom, nå handlet det om Andre verdenskrig. Men nå gikk vi ut på dekk, for nå skulle båten gå gjennom Messinastredet. Det er et smalt sund mellom østspissen av Sicilia og den sørligste spissen av Italia. Jeg ble forskrekket da jeg så hvor smalt det var der det var smalest. Vår kaptein Kate var sikkert på broen, kanskje en pilot fra land også.

Vi går Messinastredet

Fint på havet


Så videre på havet


Det var tid for lunsj, og tilbudet av mat var stort og variert, når vi kom til kaker og desserter ble det vanskelig å velge. Jeg hadde bestemt å avslutte lunsjen med et par kakestykker, og kaffe.

Lekre kaker

Nå gikk vi en tur på båten og kom forbi et rom der vi så kapteinen satt mellom to skipsoffiserer. Jeg gav mobilen ta en av de andre, og ba dem ta bilde. Så gikk jeg litt ned i en trapp, og det ble knipset. I bak-grunnen ser vi kapteinen mellom de to mennene. Så gikk vi på quiz kl. 15. 30.

Kapteinen i midten


På quiz

Denne kvelden skulle en pynte seg litt ekstra til middag, og jeg så mange i finstasen. Vi gikk til den restauranten vi skulle spise.  Så valg fra menyen. Jeg valgte fransk løksuppe til forrett, en kyllingrett til hovedrett, så is til dessert. Igjen en god middag. Etter middag fant vi et hyggelig sted å sitte, og der avsluttet vi kvelden.

Fra middagen
Fra middagen

Dette innlegget her er altså første dagen på cruiseskipet. Det ble dessverre ikke lagret, men her er det . Det var neste dag vi var i Katakolon.

Neste blir innlegg nr.4.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar