søndag 3. september 2023

Cruise i Middelhavet del 7

Det var torsdag 24. august, og båten skulle være på vei til neste havn, så vi skulle ha en dag om bord. Etter frokost, bestemte vi oss for å dra opp til 14. etasje der det også var bassengområde. På vei til heisen kom vi forbi en påfugl i sølvfarge, den stod på en sokkel som også var sølvfarget. Dette var en av de mange utsmykningene om bord. 

Påfuglen eller fasan


Så opp til 14. etasje, noen av de andre dro til bassenget, men jeg satt mest ute i en av plassene ved korridoren. Der var bord og stoler og tak over. 

Korridoren

Jeg satt her

Etter en stund gikk jeg til lugaren og leste i boken om Tikken Manus. Nå har Andre verdenskrig brutt ut, og hun havner etter hvert i Sverige, for hun har tatt del i motstandsarbeid, så det tryggeste var å dra dit. Det var mange flyktninger som gjorde det. Jeg syntes det var interessant å høre om livet hennes. Men nå var det tid å gå til lunsj. Det var vanskelig da jeg kom til kakene, så jeg tok mer enn jeg burde.

Vanskelig valg

Dette ble desserten

Etter lunsj gikk vi og tittet i butikk-avdelingen, der var merker fra de mest kjente varemerkene både av klær, smykker, klokker og vesker for å nevne litt. Da tiden var inne for quiz, gikk vi dit ca. 15.30.

På quiz


Da det var over, dro vi opp til 5. etasje og satte oss på Magic Carpent. Retauranten som kunne senkes helt til vannflaten, og opp til øverste dekkene. Nå var den i 5. etasje.  

Magic Carpent


Lett å finne med den oransje fargen

Der hadde vi fin utsikt

God utsikt

Så kom solnedgangen, den ble ikke så storslagen som dagen før, men fargene ved solnedganger er alltid fint. Så foto måtte knipses.

Dagens solnedgang

Det var tid å gå til lugaren og fikse seg til middag. Så heisen til etasjen vi skulle spise i vår vanlige restaurant, og det ble en god middag.

Ved middagsbordet

Jeg valgte is til dessert, og et glass sherry



Denne kvelden gikk vi til den store baren der det var underholdning, og musikk. Folk danset og moret seg, og kelnerne var i fin form og kastet på flaskene. Her møtte en folk fra mange land. Denne kvelden satt vi nær en familie fra England, hyggelige folk, og jeg fikk ta bilder. 

Den hyggelige familien


Fortsettelse.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar