søndag 17. september 2023

Tenerife, del 3

Onsdag 25. januar gikk vi helt til enden av Los Americas. Denne dagen blåste det, og vi så på bølgene. På ettermiddag blåste det så kraftig at de lå  små hauger med sand på gater og fortau.

Vi så på bølgene

Ingen surfere å se

Torsdag 26. januar ble det flott vær igjen, det blåste litt denne dagen også, men på langt nær så mye som  det var dagen før. Vi gikk lange turer både på formiddag og på ettermiddag.

Bildet tatt i Los Americanos

Fredag startet med skyer, men været klarnet og temperaturen viste 21 plussgrader., det blåste litt også, men fint å gå tur. Bildet er tatt i Los Americanos.

Fra Los Americanos

Lørdag 28. januar skulle vi bli med på utflukt. Men først stoppet vi i Los Gigantes for å hente folk, og de måtte vi vente på, tiden brukte vi til å se oss litt rundt. Så kjørte vi videre opp i høgda for å hente folk som var forsinket, de kom kjørende etter i taxi. Endelig startet utflukten og vi kjørte oppover i høgda og tok pause på en kafé, der var flott utsikt.
Venter i Los Gigantes

Fin utsikt

Vi kjørte videre opp i høyden og stoppet ved et utsiktspunkt. Der var fin utsikt til Mascadalen som ligger ligger på øyas nordligste hjørne. Så kjørte vi et stykke ned i dalen, og der spiste vi lunsj på en
kafé.

Fra Maskadalen

Lunsj

Så kjørte vi til Garachico som ble anlagt som havn av genoveneseren Critobal de Porte i 1496, og ble koloniby i 200 år. I 1706 ble byen ødelagt av et vulkanutbrudd, men ble bygd opp igjen. Vi gikk en tur i byen, og vi restene av en borg, Så kjørte vi oppover høyden igjen, den er kjent for sine hårnålsvinger. Vi var oppe i 1700 meter før vi starta på nedoverbakke igjen. Da turen var slutt, tok vi en kort pause på   hotellet før vi gikk en times tur. Kvelden avsluttet vi i salongen på hotellet. Det ble en dag med mye   opplevelser.

Tur i byen

Vi så en gammel borg

Søndag var også mye trim, men vi var en tur innom sjømannskirken og drakk kaffe  på  balkongen med fin utsikt tik småbåthavnen.
                                                          Søndag-skaffe

Mandag 30. januar gikk ti til Los Cristianos på føre-middag. Da så vi folk som  holdt på med               forskjellige aktiviteter. Vi gikk også en fin runde på ettermiddag i det fine været.
             Forskjellige aktiviteter

Havet lå ganske stille

Tirsdag gikk vi til Los Christianos igjen på ettermiddag, på føremiddag hadde vi gått til den andre siden. Om kvelden gikk vi ned i salongen og så på underholdningen. Det var en gruppe som spilte på trommer, og de var dyktige.

Tur på ettermiddag

Så ble det trommer

Siste del kommer i morgen.