mandag 18. september 2023

På Tenerife, del 4, siste del

Det var blitt onsdag 1. februar, og vi ville ta en privat tur til hovedstaden Santa Cruz. Dagen før gikk vi for  å se hvor busstasjonen lå, og hørte om busstider og billetter. Så alt var klart da vi dagen etter gikk og tok plass på bussen og dro til hovedstaden. Bussturen tok ca. en time. Så var vi i Santa Cruz som alltid har vært sentrum for Tenerifes religion, kultur og historie.

Fra Santa Cruz

Bildet tatt i sentrum

Langs noen gater blomstrende tre

Hovedstaden er ikke så mye påvirket av turistene, for de holder seg helst sør på øya.  Vi så i konsert-huset, som minnet litt om det i Australia, men kan ellers ikke sammenlignes. Etter en stund tok vi bussen tilbake til Los Americas.

Fra konsert huset

I Santa Cruz

Dagen etter trimmet vi som vanlig for været var fint, vi gikk helt til enden i Los Amerikas, så lunsj. Etter lunsj gikk vi til Los Cristianos. Flere ganger satt vi oss for å se på havet.

Havet

Her var surfere

Fredag 3. februar gikk vi på formiddagstur til Los Cristianos for siste gang, jeg så mye folk som koset seg i det fine været

Folk koser seg

Mye fine planter og blomster

Lørdag 4. februar var vår siste dag på Tenerife. Det ble igjen en flott dag på øya. Vi gikk til enden på Los Americas på formiddag. P ettermiddag gikk vi tur på strandpromenaden. Om kvelden gikk vi til en uterestaurant og satt der og så så på solnedgangen.

Pause på morgenturen

Tur på strandpromenaden

På uterestaurant

Igjen en fin solnedgang

Søndag 5. februar skulle vi reise fra Tenerife. Men vi hadde tid til en liten tur i nærområdet, og tok et bilde av badebassenget ved hotellet. Så gjorde vi oss klar til å dra til flyplassen. Så gikk vi om bord i flyet til Oslo, og dro fra Tenerife. Vi hadde hatt nesten en måned med god trim, og fine naturminner fra øya.