søndag 10. september 2023

I gang med september

 Da har vi alt lagt bak oss en uke av september, første høstmåned. Været har vært bra, som da vi var en tur inne i Oslo, rett etter vi kom hjem fra tur.

Fint vær også


  For noen dager siden jeg kom fra butikken, var jeg forundret over at jeg så høstfarger på de store trea, så kom jeg på at vi har jo startet på første høstmåned. Jeg synes tiden flyr litt fort.

Ser i litt høstfarger


Som vanlig har jeg bladet om kalenderne, og der er mange fine bilder. Først av de søte hundene som læres opp til førerhunder, så den som er malt av personer med penselen i munnen.


En svært søt hund


 Utrolig godt gjort


Så kalenderen med mange fine motiver, og til slutt kalenderen med familie, de er fine alle sammen, en kan godt kalle dem en blomster-bukett.

Kalender med fint motiv


En bukett av store og små


Fredag var det typisk høstvær med skodde og 14 pluss. Ingen tvil om at høsten er på vei. Men med alt regnet som kom for en tid siden, er jeg forundret over at noen av plantene i balkong-kassen har over- levd. 

Typisk høstvær fredag


 Hardføre planter


En som blomstrer  til tross for styrtregn


I dag er også grått vær med litt skodde ned i dalsidene, men er opplett. Måleren viste i dag tidlig 14 pluss. Så får vi se hva uken vil bringe.

Søndagsværet

 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar