fredag 3. november 2023

Reise i India, del 1

Da er reisen i India over, og det ble en stor opplevelse. Søndag 22, oktober ble jeg hentet, og vi kjørte til Sandvika og tok flytoget. Vi var fem fra familien som skulle dra, på Gardermoen møtte vi de andre, pluss fire til som vi ble kjent med, og vi holdt mye sammen på turen. Flyet fra Helsinki var en del forsinket, grunnen var at da flyet nærmet seg avgang fra Helsinki, måtte det snu og gå til bake, grunnen var at en passasjer ble akutt syk og ble hentet av ambulanse. Men nå stod det klart og vi gikk om bord og fant våre plasser. Vi lettet fra Gardermoen i tåke, og vi landet i Helsinki i tåke.

Vi letter i tåke på Gardermoen

I Helsinki

Pynt på flyplassen
Vi tar en matbit

Så var det klart å gå om bord i det store Finnair-flyet som lettet klokken 18.50. Nå ville det bli en flytur på  ca. 8,5 time. Jeg fulgte med på skjermen. Etter en stund ble det servert middag.

Jeg fulgte med på skjermen

Mat ble servert

Det var blitt 23. oktober da vi nærmet oss India. Vi spiste frokost på flyet. Så landet vi i Delhi som er hovedstaden i India, og ligger nord i landet. Eventyret var i gang. New Delhi ligger sørøst for for Old Delhi og ble anlagt som hovedstad  i 1931. Den  står i sterk kontrast til Old Delhi. Samlet har byen rundt 25 millioner innbyggere.

Vi har landet i India

Vi ble hilst velkommen med blomsterkranser laget av oransje blomster som lignet kuler. Nå kjørte vi til hotellet vi skulle bo denne natten. Et fint hotell, og jeg var svært fornøyd med rommet. jeg gikk en runde i hagen som var fin og hadde basseng.

Hilst velkommen med Blomsterkranser

Flere med blomster

Rommet mitt

Fin hage
Basseng

Fra hagen
I morgen kommer fortsettelse.

Vi landet også i i Helsinki i tåke. Mens vi ventet  på neste fly så vi oss om på flyplassen der var alt pyntet til jul, Vi tok oss også en forfrisknig.